Willen zwanger worden, maar het vrijen word minder

Hej Allemaal,
heb me net vandaag aangemeld en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ga nu 4,5 jaar met mijn man.. blijft nog raar klinken, vorig zomer zijn we getrouwd.
Maar nu heb ik een probleem.. of probleem, tis gewoon lastig.
Al een tijd word ik niet meer vochtig voor en tijdens het vrijen,
we gebruiken wel een glijmiddel en na een tijdje voorspel komt het wel,
vervolgens maak ik me veel te druk om klaar te komen en haal ik me allerlei dingen in mn hoofd. Ik ga dan over andere dingen fantaseren, maar soms lig ik dan ook maar rond te kijken en te denken aan alles wat ik nog moet doen o.i.d.
Het is zo verschrikkelijk frustrerend.. en het maakt me heel verdrietig.
Daarbij word het wel een probleem aangezien we graag kinderen zouden willen
en we daar nu druk mee bezig zijn.
We zijn nu 10 maanden bezig en het word steeds meer een ding.
Vooral het vrijen rondom de eisprong.. wat al lastig te bepalen is aangezien ik nog steeds geen regelmatige cyclus heb. Het word steeds meer moeten, en juist daarom lukt t dan ook van zijn kant niet..
Wie kan ons helpen met ideeën of tips..
Alvast bedankt.. Liefs
 
hoi llinde

ik denk dat je in de eerste plaats je hooft leeg zou proberen te maken dat het dan beter gaat en samen denken over spannende dingen tijdens het vrijen kan soms ook werken ik heb soms zelf ook perioden dat ik tijdens het vrijen juist aan dingen denk maar dan wordt juist het vrijen minder lekker en probeer dan ook me hooft leeg te maken ik weet niet of je iets aan mijn tips hebt hoor maar zou anders ook geen andere tips weten sorry hoop dat je die krijgt en wens je succes met alles

groetjes tamjoh
 
misschien kunnen enige middelen van de pabo je helpen?word het ook meteen spannend .
en je kunt het beste vrijen 1 week na de menstruatie ben je het meest vruchtbaar
 
Hoi,

Wat die onregelmatige cyclus betreft, dat heb ik ook.
Daarom heb ik ovulatietesten van Clear Blue gebruikt.
Dan hoef je niet zo'n hele lange periode om de dag te vrijen (dat werd bij ons ook steeds een beetje vervelender, omdat het dan 'moet'). Op het moment dat die test dan een smiley laat zien, weet je dat je binnen de komende 24 (of 48 uur, zie bijsluiter) moet vrijen om zwanger te kunnen raken.
Wat ik een bijkomend voordeel vond, was dat je dan ook weet hoe lang daarna je ongeveer je ongesteldheid kunt verwachten, en vanaf wanneer je dus een zwangerschapstest zou kunnen doen.

En weet je dat het voor het zaad van de man het beste is om niet elke dag te vrijen, maar om de dag?

Veel succes!
 
blijf praten met elkaar hierover. Ik weet wat het is als de spontaniteit ervan af is. Nu net moeder van prachtige zoon maar duurde ruim 2 jaar voordat ik zwanger werd.
Probeer de humor ervan in te zien. Probeer je te ontspannen. Waar ontspan je van ? een warm bad, een massage, muziek.
Zwangerschap is niet te plannen - dus probeer dit dan ook niet. Natuurlijk is je cyclus bijhouden en ovulatie testen doen handig maar die geven helaas geen garanties. Probeer in het moment te blijven en niet ondertussen te piekeren. Dat is ook ontzettend moeilijk. ALs je jezelf betrapt op gedachten die niet passen bij het moment probeer ergens anders aan te denken. bv aan jullie trouwdag en bedenk waarom je met deze man bent getrouwd en waarom je kinderen samen wil krijgen. Wat maakt hem zo bijzonder ?
Hopenlijk heb je hier iets aan - heel veel geluk.
 
Doe iets voor jezelf waardoor je je optimaal sexy voelt. Paaldanscursus, een leuk lingeriesetje, even ontspannen bij een massage mevrouw (kan natuurlijk ook bij een man). of yoga?

Wanneer je sekst en je denkt bijvoorbeeld aan de was die je nog moet opvouwen, druk deze gedachte dan weg. Is in het begin lastig maar oefening baart kunst.

En bespring je man een keer onder de douche spontaan. Probeer nieuwe standjes uit, bezoek een sekswinkel en koop iets nieuws. Wij zijn hier erg van de vibrators :)

Dat " moeten" moet weg, het helpt je ook niet om sneller zwanger te worden.
 
.. wanneer je eisprong is, gaat het lijken op rauw eiwit en kan je er draden van trekken tussen je duim en wijsvinger. Zo kon ik tenminste zien wanneer het zover was.

Daarnaast was ik echt de godganse dag opgewonden.
 
Terug
Bovenaan