Winterjas

Mijn oude jas past nog wel even, maar ik heb bij Het Goed (een kringloopwinkel) een tweedehands ja van 12 euro gekocht. Nog mooi ook! Hij is niet getailleerd waardoor er nog wel wat meer buik in past en door een opzet-riempje aan de ahcterkant lijkt 'ie wel getailleerd.
2e hands dus...

Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn jongste (2 jr geleden geboren) bij H&M een leuke winterjas gekocht uit de BB collectie, voor grotere maten. Na de zwangerschap   heb ik 'm aan een wat steviger vriendin gegeven. Nu bleek ik opnieuw zwanger... En mijn huidige, leuke-getailleerde-hippe en niet voor zwangeren, jas kan ik gewoon niet aan deze winter. Nu was de vriendin inmiddels 15 kg afgevallen en kreeg ik de jas weer terug! Leuk hoor zo'n rouleer systeem, iedereen is ermee geholpen en zo  bespaar je toch nog wat kosten.

ben afgelopen januari bevallen van onze 2e zoon en ik kon (ondanks mijn behoorlijke buik en getailleerde jas) heel lang mijn eigen jas aan.
Voor de laatste 2/3 weekjes heb ik een jas van iemand geleend die forser was/ is als ik... en toen ik bevallen was is die jas nog even doorgegaan naar de buurvrouw die tot maart moest en ook nog eventjes een grotere jas kon gebruiken.

Een vriendin van mij heeft echter hetzelfde gedaan als een stel andere dames hier: even bij de Zeeman een grote, maar fatsoenlijke jas voor weinig....Stond prima, niks mis mee en zij had het lekker warm (ook niet onbelangrijk)

Hi dames,

Ik ben nu 34 weken en kan wonder boven wonder nog mijn eigen jas aan. Het is zo'n lange zwarte wollen jas en het gaat nog net. Ik ben daarom niet van plan om voor die laatste weken nog een jas te kopen.

Als deze niet meer past, dan doe ik gewoon een oude jas van mijn vriend aan of een dikke fleece trui ofzo.  Mijn schoonmoeder had ook nog een jas in de aanbieding. Een soort ski-jas. Ik heb hem gepast, hij is beige en ik leek er net een sneeuwpop in, hihihihi. Maar als de nood aan de man komt, dan leen ik hem misschien wel even.

Groetjes,
Laura

'Toevallig' had ik het daar een tijdje geleden over met m'n partner en beste vriendin.
Ik zie nou niet echt zwangerschapsjassen en dan bedoel ik jassen waarbij die buik lekker kan hangen zoals in bijv. de speciale zwangerschapsbroeken.

Ik had allang het idee om een keer te kijken naar een grotere maat jas van heel goedkoop, aangezien ik nog wel even die winter meepik tot aan de bevalling. Ik ben niet van plan om een hele dure jas voor m'n zwangerschap te kopen hoor!!!

In ieder geval wil ik nog steeds niet aan de normale dichte schoenen. Ik ben verknocht aan m'n kaasgele crocs en loop nog steeds zonder sokken er mee rond (ook buiten)
Maar ik denk niet dat ik er de winter mee door ga komen....bhoehoe!!!

hoi

ik ben nu 29 weken zwanger en ik heb een poncho gekocht lekker met een spijkerjack eronder die draag ik open want de poncho hangt erover heen

Ik ben nu 34 weken en pas nu nog net in mijn winterjas. Ik heb ook alvast een tussenstukje gemaakt (rits op de markt gekocht die op de rits van mijn jas past en een strook stof in dezelfde kleur als mijn jas), zodat ik niet eens een nieuwe jas hoef te kopen. En vanaf de achterkant gezien is het dan nog steeds een getailleerde jas.

Jeeminee wat een boel reacties zeg! Bedankt voor al jullie tips. Zo'n poncho is wel handig voor over mijn huidige winterjas, en die tip van het tussenstuk met ritsen is ook super. Haha, zwangerschap roept bij sommigen een boel creativiteit op.
Ben inmiddels 24w+3 dagen en pas nog steeds in mijn jas, joepie! Ga van de week toch ook even bij de Zeeman en Wibra kijken, wie weet tik ik ook wel een redelijk leuke jas op de kop voor weinig, en dat is toch wel het gemakkelijkst.

groetjes Marieke

Terug
Bovenaan