winterjasjes/vestjes/pakjes???

Ik heb een jasje gekocht maatje 50/56. Het lijkt op een vestje qua stof maar het is dan gewatteerd en daardoor dus lekker warm en dik en ook zacht en flexibel. Ik zag ook jasjes van echte jas stof maar dat is veel stugger en dat lijkt me niet prettig zitten voor zo'n kleintje.

Ik wil even reageren op de kruik mee naar buiten! Dit mag volgens mij helemaal niet! De exacte rede weet ik niet meer maar ik kan me nog wel goed herinneren dat ze toen zei(kraamhulp) dat dat niet mocht!

@ tamjo, ik dacht ook dat het niet mocht maar mijn kraamhulp wist niet beter dan dat het wel mag ;) dus vandaar dat ik het schrijft. Maar natuurlijk kan je dat altijd nog navragen. Met zoveel dingen zijn er verschillen wat bij de één kan en bij de ander niet.

Wat gek he! Staat me nog zo goed bij dat ze zei dat t absoluut niet mocht. Maar ga het gewoon vragen als ze er is!

Ik heb zon wit berepakje van de h&m gekocht heerlijk zacht en heb een soort slaapzak voor in de maxicosi van de prenatal...
Heb van voor als hij iets groter is een lekker zacht berejasje van prenatal maat 62 daarmee moet ik een heel eind komen...

Ik heb stage gelopen in de kraamzorg en ik weet nog dat we wel kruiken gebruikten in de winter als je met de kleine in de wandelwagen weg gaat dus ik weet niet beter dan dat het wel mag of de regels moeten afgelopen paar jaar verandert zijn...

2 jaar geleden kreeg ik van de kraamzorg te horen dat je met de kruik je kinderwagen mag voorverwarmen, maar het beter is deze er uit te halen voordat je weggaat. Geen idee eigenlijk waarom dat zo is!

Misschien heeft het te maken met dat de kruik buiten te snel afkoelt en evt. Daardoor stuk kan gaan?
Ik heb geen idee hoor maar lijkt mij een logische verklaring

Hee novemberdames,

Ik reageer even op de vraag over de kruik. Dat het inmiddels erg wordt afgeraden heeft te maken met dat als je met de wagen rijdt, de kruik makkelijk gaat rollen (drempels, stoepjes enz) en dan kan je kindje zich eraan branden. Dat is het idee... Voorverwarmen wordt dan inderdaad wel gedaan.

Klopt dat kraamverzorgers verschillende dingen zeggen, ze zijn het zelden over alles eens ;)

Groetjes Emilie-Ann (decembermama)

Terug
Bovenaan