Winterslaapzak

Mijn dochter heeft geen deken in bed en slaapt nu dus al in een winterslaapzak. Het ligt er ook wel aan of je nog een deken gebruikt of niet. En hoe warm de slaapkamer is en hoe warm je kindje het heeft.
Maar aangezien we al wat nachtvorst hebben gehad, lijkt het mij best kunnen.
 
hoi,

ik gebruik de winterslaapzak ook al. heb er wel de mouwtjes nog van af gehaald.
wel heeft ze nu vaak een pyama en een rompertje aan met lange mouwen.

@anninas: hoe oud is jouw kindje? ik heb namelijk gehoord dat je pas een dekbed mag gebruiken als ze 2 zijn dit ivm wiegedood
 
Hoi mamavanesmee,

Onze meid is 20 maanden. Ik weet dat ze pas onder een dekbed mogen slapen als ze 2 zijn. Maar ik heb vantevoren goed geprobeerd wat ze doet als er iets over haar hoofd komt te liggen. Ze trekt de deken of wat het dan ook is gewoon van haar hoofd af.
De gewone dekentjes zijn daarbij ook allemaal te kort, want ik kan ze nu niet meer fatsoenlijk instoppen achter. Ze ligt dus nu lekker onder een dekbed.
Wat de wiegendood betreft ja ik weet het. Maar onze meid slaapt al op haar buik sinds ze 5 weken oud was. Dus misschien dat ik er ook wat gerustig op ben.

Groetjes Anninas
 
ok, was verder ook niet bedoeld als commentaar maar vroeg het me gewoon af.
en het is inderdaad bekend ja dat de dekentjes te kort zijn.
ik ken het probleem.
ik denk dat mijn dochter het ook wel zal kunnen hoor een dekbedje, maar ja zolang het niet hoeft doe ik het liever niet (ze is nu 1 jaar)
 
Onze meid ligt met de armpjes boven de dekens en ik vond haar armpjes echt koud!! Heb toen snel winterslaapzakken gekocht.... nu ligt ze weer heerlijk warm... voel me er zelf ook weer beter bij!
Dus: ligt ze warm genoeg? Voel even aan de armpjes 's morgens... als die koud zijn dan moet je echt even iets meer aan doen! De handjes mogen wel koud zijn trouwens, maar de armpjes niet!

Succes!
 
Bedankt voor alle reacties! Wij wonen in een flat op drie hoog en hebben dus niet veel last van de nachtvorst, maar het kan wel erg koud zijn op de slaapkamer. De afgelopen dagen was het er juist erg warm (ik hou ook niet van verwarming op de slaapkamer, dus die gaat ook eigenlijk nooit aan). Moppie heeft een romper aan met lange mouwen en dan of een boxpak of een shirt met lange mouwen en broek, dan een zomerslaapzak en een dekentje over haar benen. Ze heeft wel koude handjes 's ochtends, maar haar armen zijn nog warm. Ik denk dat ik het nog maar even zo laat... anders weet ik niet wat ik tegen de tijd dat het echt koud is, moet aantrekken als ze gaat slapen.

Eghosa
 
Terug
Bovenaan