wintersport geboekt en vraagje over paspoort voor baby!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!

We gaan op vakantie! JEEEE! Ok nu hoor ik sommigen denken... ALWEER!?!? Enne jullie gingen toch naar Toscane?? Klopt allemaal. Eind juni gaan we naar Toscane maar gezien het afgelopen jaar en de toch wel dramatische zwangerschap is eind juni voor ons eigenlijk iets te laat om ff bij te tanken dus hebben we een tussendooruitje geboekt. Mijn man is totaal over de pieper dus die moet zeker ff zijn kop legen (ook veel gedoe op het werk enzo) en ik ben ook erg aan mijn eind. Vrienden van ons waar we vaker mee zijn gaan skien vroegen of we mee wilden. In eerste instantie zag ik dat dus echt niet zitten met een klein meiske van 8 maanden (tegen die tijd 8 maanden) want normaal gaan we altijd naar oorden als Val Thorens, Belle Plagne, L2A enz dus daar zag ik mezelf niet zitten met Mette. Doodeng om over die pistes naar beneden te wandelen (allemaal direct aan de piste gelegen dus sneeuwerig en ijzig) en om nu dikke knaken te betalen terwijl ik maar weinig kan skien omdat ik bij Mette blijf...Mwwooooaaaahhh. Tevens vonden wij 1200 km rijden veel te veel voor haar. Maargoed toch even in Oostenrijk gekeken met als doel het vinden van een betaalbaar appartement met voorzieningen zoals een zwembad en winkels direct om de hoek en goed begaanbare wegen met een kinderwagen. Helaas...alles vol. Logisch natuurlijk. Maaaaaaaaar ineens kregen we een helder idee. Landal!! Die hebben ook wintersportlocaties. EN er was nog een plekje vrij in Zwitserland! JEUH! Maar een klein dagje rijden dus goed te doen, op een park dus alles zeer babyproof en alle voorzieningen aanwezig en zeer betaalbaar!! We gaan met nog een stel en Mette en hebben een 8 persoonsapp. en betalen pp maar 175 euro voor de hele week incl. bedlinnen ed! Als het niet van skien komt dus geen man overboord. Ok het skigebied is stukken minder dan we gewend zijn in Frankrijk maar goed genoeg dus ach. Ik heb er zooooo'n zin in!!!!!!!!!!!!! Ok wel weer genoeg tekst  over het feit dat ik zo blij ben als ik  klein kind dat ik 1 maart richting de sneeuw ga.

Even een praktische vraag. Wie o wie heeft er al een paspoort voor  een kleintje moeten halen en komt je kindje bij jou op het paspoort of krijgt het een eigen paspoort en wat zijn de kosten???

Ps ik heb al een lekker warm skipakje gescoord voor Mette. Nog meer tips wat ik vooral wel en vooral niet mee moet nemen?

x ing  

Hallo Inge,

dat is een fijn vooruitzicht, lekker op vakantie! Wij hebben voor onze twee kinderen allebei een eigen paspoort aangevraagd toen ze 3 maanden waren. We vinden het fijn dat ze een eigen paspoort hebben, dan kunnen ze ook eens met opa en oma op stap naar het buitenland. Voor de oudste hebben we een paspoort aangevraagd omdat we met de hele familie naar Frankrijk gingen. Voor de jongste omdat we op vakantie gingen naar Zweden.
Ik herinner me dat ik een kopie van het paspoort van man mee moest nemen en een verklaring dan mijn man dat hij er akkoord mee ging om een paspoort te laten maken. Dat formulier haal je eerst op en dan neem je dat samen met het kopie van het paspoort mee wanneer je het daadwerkelijk gaat aanvragen. (of je man jouw formulier wanneer het andersom is) IK weet niet hoe het zit wanneer je samen naar het stdskantoor gaat om het aan te vragen. We moesten het kindje meenemen naar het ophalen en het aanvragen.
En dan natuurlijk die fantastische pasfoto van een klein frummeltje van 3 maanden oud..... Ze lijken er voor geen meter meer op!!

De kosten weet ik niet meer, maar dat   kan je vast vinden op de site van de gemeente.

groetjes,
Kiki (mv Iris mrt 05 en STijn mrt 07)

Hoi

Toen wij op vakantie gingen met een baby(buitenland)
Hebben we de kinderen in ons paspoort bij laten schrijven.
De kosten weet ik niet meer dat is alweer 4 jaar geleden.
Wat ik begrepen heb is dat de kleine een eigen paspoort cq id-kaart krijgen als je zelf een id-kaart hebt,want daar kunnen ze niets bijop zetten.
Je moet er wel op letten dat als de kleine bij jou opstaat en er gebeurd wat in het buitenland met jou (niet te hopen ) dan kan de kleine alleen met jou mee terug naar nederland.Dus dan toch een eigen of in beide paspoorten bijschrijven.

Groetjes Jessica

ohhh wat lekker zeg.Mijn man is afgelopen week een weekje gaan skieen met vrienden om ook een beetje bij te tanken aangezien we hier nu ook al bijna een jaar aanmodderen. Voor volgend jaar hebben we al een voorboeking gedaan ook op een landal park maar dan in oostenrijk. Zat al bijna vol!! is toch niet normaal maar ja we zijn aan de schoolvakanties gebonden.
Wij zijn ook gaan skieen toen onze dochter 9 maanden was en het is al heelrijk om lekker in de frisse buitenlucht te zijn. Ik weet niet of je een slee hebt maar je kan van de opzetrekjes erop zetten waardoor ze ook een beetje kunnen zitten. We zagen daar ook een slee waar ze de maxi cosi op hadden gezet ook wel handig voor kleine stukjes. We hebben zelf van die kleine skietjes voor onder een buggy ooke rg handig zodat je niet zo hoeft te zeulen als er veel sneeuw ligt.

Ik heb de kids gewoon bij ons in het paspoort in laten schrijven, weet even niet meer hoeveel het kost maar je kan ook een eigen paspoort voor ze laten maken. Het is maar wat je zelf handig vindt.

Nou heel veel plezier hoor kan zelf al bijna niet wachten tot volgend jaar.

groetjes chimene

hoi ing,

wat een geweldig vooruitzicht zeg. geniet er maar lekker van. je hebt het verdient.

wat het bijschrijven in het paspoort betreft. dat moet je of in allebei de pasoorten laten doen of een eigen id kopen voor je dochter. op het gemeentehuis zijn we gewaarschuwd dat het weleens is gebeurt dat een ouder op vakantie overleed en de andere ouder pas na dgen van romslomp hun kindje weer mee naar huis mocht nemen omdat het kind niet op dat paspoort stond. is niet leuk om aan te denken maar ik wil het je toch laten weten. dat was trouwens in spanje, dus gewoon ook in europa.

groetjes van marloes

sorry voor het gebrek aan hoofdletters maar ik heb een baby op schoot

Hoi,
lekker hoor op vakantie!

Ik zou als ik jou was ook gewoon een eigen ID-kaart (vooral als je alleen naar Europa gaat) en anders een eigen paspoort laten maken, is toch handiger dan bij een van jullie op t paspoort, je weet inderdaad maar nooit, je hoopt natuurlijk niet dat er erge dingen gebeuren maar je weet maar nooit!

Succes,
Sonja

Hoi Ing,

Wel heel erg aso zo veel op vakantie.....hahaha Nou het is jullie gegund hoor! En als je opmerkingen krijgt dat je te vaak gaat zullen de mensen wel jaloers zijn, ja toch!

Je kunt op de site van de gemeente waar je woon kijken wat de kosten zijn. Je kunt er voor kiezen om je kindje bij te schrijven of een eigen paspoort. Bijschrijven is hier in de buurt goedkoper, maar da's natuurlijk logisch.

Geniet lekker van de voorpret dat jullie op vakantie gaan!

groetjes Maris

Hoi Inge,

heerlijk hoor, weer lekker op vakantie!!
Als je dat kunt doen, moet je dat zeker doen!!
Het zal jullie allemaal wel goed gaan doen... er lekker ff tussenuit, heerlijk!!
Geniet er maar van.

Wijzelf hebben voor Dylano een paspoortje laten maken, want je weet het nooit.
Maar wat hier al eerder gezegd is: als je zeker weet dat je in Europa op vakantie wilt blijven gaan, zal ik ook een ID laten maken hoor.
Het is wel goedkoper, maar dat moet je ff uitvragen, want dat scheelt per gem.

Succes ermee.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan