wintersport geboekt en vraagje over paspoort voor baby!

hey Inge.
Wat goed!! heerlijk en het is je gegunt!!!
Wij laten Hidde waarschijnlijk in onze paspoorten bijschrijven. Een id is alleen bepaalde landen geldig en zolang je Mette maar in beide paspoorten laat bijschrijven is er niks aan de hand.

Tips: Niet te veel meenemen want in zwitserland is gewoon alles te koop (ook potjes eten enz).
Liefs Lynn

Wij hebben voor beide kinderen ook een paspoort aangevraagd, is veel praktischer. Stel dat één van jullie met de kinderen moet reizen, en ''eén van jullie heeft het kind niet in het paspoort bij geschreven en de ander is niet in de mogelijkheid om mee te reizen...dan zit je er mooi mee.
De kosten van een eigen paspoort zijn hier 45 euro. Weet niet of het per gemeente verschilt.

Benthe heeft gewoon een eigen idkaart. Is maar 31 euro en voor heel europa en turkije, dus ik weet niet of je plannen hebt om buiten europa op vakantie te gaan de komende 5 jaar, anders zou ik mooi een idkaart aan laten maken!!

Groetjes Martine

Hoi Inge,

Wij hebben toen Maaike 3 maanden was een id kaart voor haar gehaald omdat we een paar dagen naar Duitsland gingen en we dit makkelijker vonden dan wanneer je haar moet laten bijschrijven in twee paspoorten. Als je het alleen in een doet dan kan de ander nooit alleen met haar weg en zo kunnen eventueel opa en oma haar ook een keer meenemen.

De kosten maakte op deze manier ook niet zoveel uit maar wat ik heb begrepen scheelt dit nogal per gemeente dus dat moet je misschien even navragen. Bij ons was het alleen nodig om de kleine en je man (of toestemming en paspoort)  mee te nemen bij het aanvragen. Het ophalen heeft mijn man alleen gedaan, hij moest ook zijn eigen pas ophalen.

Groetjes
Inge

hoi inge...
nou genoeg tips over de id... dus nog even wat dingen om niet te vergeten!
toch een kleine zonnebril.... de zon weerkaats zo scherp op de sneeuw.
goede zonnen creme voor op het neusje...
en een lekkere creme voor droog huidje...
verder de normale dingen, paracetamolletje, neusdruppeltjes enz....
have fun... leuk in de sneeuw!!! krijgen we dat ooit nog in nederland?
groetjes bianca

Goeie tips Bianca! Op dat zonnebrilletje was ik dus nog niet gekomen...

thx!

x ing

Hoi Inge,

Lang getwijfeld of ik zou reageren, want ik wil geen 'party-pooper' zijn, maar ik doe ik toch......
Zijn jullie al eens weg geweest met z'n drietjes? Wat mij namelijk een beetje tegen viel de eerste vakantie (een midweekje België) was dat het meer een verplaatsing van je huishouden is, dan een echte vakantie. Geen rustige uitslaapochtenden, lange dineetjes en uren op pad. Nee, gewoon hetzelfde ritme als thuis. Regelmatig slapen en eten.
Ook héél gezellig hoor, maar ik moest echt het 'oude' vakantie idee helemaal los laten.

Ik wens je wel héél veel plezier en sneeuw!

Groetjes, Karin

Hee partypooper! hahahahaha! Jaaahoooor maak je geen zorgen. We zijn al een keer een week en al weekendjes weggeweest en aangezien onze dame erg snel geprikkeld is gaat het ritme van rust en regelmaat gewoon door op vakantie. Is inderdaad anders dan voorheen maar dat maakt ons niks uit. We genieten met volle teugen van haar. Normaal gaan we skien in val thorens met geweldige afdalingen, veel uit eten enz, maar die tijden zijn gewoon over en das prima. Lekker macaroni eten in ons landal appartement en als hoogtepunt van de dag een half uurtje zwemmen met ons meiske. Niet meer samen skien maar om en om enz. Maar ach we zijn er ff lekker uit en die mooie witte sneeuw en de winterlucht doet een mens goed!

x ing

Terug
Bovenaan