Wintersport - tips?

Dag dames,

Dit jaar willen we voor de eerste keer gaan skien met Gijs en Sophie. Lijkt me echt zó gaaf, die mini's op de ski's! Ik kan het niet, maar wil ook gaan lessen.....

Omdat het de eerste keer is dat we met z'n viertjes gaan en we dus maar 1 ervaren skier in ons midden hebben, willen we het nog niet gelijk in Oostenrijk of Frankrijk gaan zoeken, maar 'gewoon' een lang weekend in Duitsland (Winterberg ofzo) om te kijken of het écht leuk is.

Dan nu mijn vraag: wie van jullie is er al gaan skien met de kids en hoe beviel dat en wie heeft er tips voor een kindvriendelijk hotel/park oid...... ?

Kom maar door met de tips!

Groetjes
Susan

Ik heb maar 1 tip: niet gaan. Haha.
Ik hou niet zo van skieen. Ik heb 1 keer op een borstelbaan gestaan en toen heb ik een super-onwijs lekkere-ongeloverlijk knappe ski-leraar omver geskied. (Volledig met z'n tweeen onderuit zeg maar) Per ongeluk! Yeah right, ik hoor jullie denken. Dat gelooft natuurlijk niemand, maar het is echt zo. Ik wilde toen echt even van de aardbodem verdwijnen!
Maar veel plezier hoor!

Oh gaaf ik zou ook weer heel graag gaan skieen. Maar Winterberg lijkt me erg leuk. Volgens mij heb je daar ook iets van centerparks. Wij willen miss volgend jaar naar Oostenrijk gaan en dan Thomas op ski les

Succes met zoeken!

Hoi Susan,

ik heb geen tips hoor. Wij zullen niet snel voor een ski-vakantie kiezen maar je weet het nooit hoor want vorige week leek het wel of we op ski-vakantie waren met al die sneeuw en heuvels.

Maar ik zou het gewoon proberen.
Alle vakantieparken hebben tegenwoordig wel een park in een skigebied dus op die sites kun je dat aanklikken en verder bekijken.

IK weet niet wat jullie ervaring is met lang in de auto zitten maar daar zou ik rekening mee houden.
Wij hebben geen dvd in de auto (alleen de tomtom en dat noemen ze de tv hahaha) dus we stopten na 1,5 even. Maar 4 uur vind ik mooi maar ja wij wonen in het noorden en zijn na 4 uur rijden Nederland nog niet uit. Woon je aan de grens is het natuurlijk alweer een ander verhaal...

Sja, veel om af te wegen of juist niet en gewoon doen.

Succes.
Liefs Renske

Hahaha Renske, wat een afwegingen... Maar we zijn de afgelopen jaren al in de zomer in Zuid Frankrijk geweest voor de zomervakantie en onze ouders wonen op 2 uur rijden van ons vandaan. Dus lang in de auto is het probleem niet.

Ik hoef alleen nog niet zo ver weg op wintersport. Sophie is natuurlijk nog maar 3 en die kan niet een hele dag in een klasje en om haar op vakantie naar de opvang te brengen, dat zie ik niet zitten. Dus om daarvoor helemaal naar Oostenrijk te rijden, dat zie ik niet zitten, zeker omdat ikzelf ook geen fanatiek skier ben.

We zoeken dus echt iets in de buurt, met een paar heuvels voor het idee en voor de rest lekker een beetje skien en sneeuwpret. Maar ik ga die parken eens proberen!

En Nelleke: yeah right! En nu ben je zeker getrouwd met die skileraar hahahahaha!

Hoi Susan,

Van mij ook geen tips.
Ik hou absoluut niet van wintersport.
Vrienden zijn pas naar Winterberg geweest.
Hebben het erg naar hun zin gehad.
Ook hun zoontje van 4 jaar.
Waar ze precies zaten (park-huisje oid) dat weet ik niet.

Zelf heb ik 3 maanden (oktober-november en december) in Zwitserland gewoond....geweldig....de omgeving met al die sneeuw is echt prachtig.
Dus daar hou ik wel van winterse omgeving en dan wandelen.

Succes, je zult vast iets vinden.
Groetjes, Marianne

Terug
Bovenaan