Wintersport - tips?

Hoi Susan,

Ik gaf je op Hyves al een site door waar wij afgelopen winter hadden geboekt.
Wij zaten in een sport/kinderhotel, echt helemaal super! Wij hadden 1x eerder geskied en dat was al jaaaaaren geleden. Toen groepsles gehad en deze keer 2 x prive les. Ik vind blauwe en groene pistes leuk, maar als het op rood gaat lijken....hmmmm.... Kan het dus ook helemaal niet goed. Julian zat in de opvang toen wij les hadden. En de rest van de tijd deden we leuke dingen met z'n drietjes, ook veel op de oefenpiste gebleven.
Voor mij is Julian naar de opvang (of nu ze ouder zijn naar een skiklasje) brengen tijdens de vakantie geen probleem, zolang hij het zelf leuk vindt en je het merendeel van de tijd wél met elkaar doorbrengt.
Een paar uurtjes vind ik wel genoeg.

Het nadeel vind ik de lange reis (wij zaten in Oostenrijk, en komen uit het noorden). Ander "nadeel": Gert skiet al een heel stuk beter dan ik, dus dat sluit niet helemaal goed aan. Wij zitten nog te twijfelen of we dit seizoen gaan boeken. Het was erg leuk, maar een zonvakantie zou ik dit jaar óók erg leuk vinden.

Succes met je keuze!
Oh ja, kijk ook eens op BBI reizen, die hebben ook wel wintersport bestemmingen in Duitsland.

Groetjes,
Ellen

Wij zijn drie jaar terug voor het eerst geweest. Een weekendje in centerparcs in winterberg. Er lag niet veel sneeuw en het doel was om lukas met sneeuw kennis te laten maken.

Vorig jaar met vrienden naar de oostrijk/Duitse grens geweest. Heel veel sneeuw. Ik kan niet echt skieeen. Heb in nl wel lessen gevolgd maar eenmaal boven aan de piste durfte ik niet. Lukas zat die dag op de chreche. Verder veel gezwommen, lekker gelopen en sleetje gereden.

Over drie weken gaan we weer. Zelfde gebied, zelfde vrienden, zelfde dingen doen. Mijn man kan wel skieeen maar heeft het nooit echt leuk gevonden. Onze vrienden skieeen wel. Maar we spreken een paar keer per week af om te lunchen en meestal stoppen ze al rond een uur of drie.

Misschien dat ik een octendje privé les neem. Maar die kans is klein. En het leuke van wintersport vind ik juist dat we met vrienden gaan. Aangezien wij de enige met kinderen zijn verwacht ik nog een of twee keer buiten de schoolvakanties te kunnen gaan. Maar dan is dat ook afgelopen. En gaan we waarschijnlijk niet meer.

Maar tot die tijd geniet ik er met volle teugen van!

Via Jen (mv van Mike) hebben we een geweldige locatie in hoogsauerland (vlakbij Willingen) gereserveerd. Ziet er super uit, zij heeft er goede ervaringen mee en het kost bijna niks hahaha.

Heb er nu al zin in en we gaan pas tijdens de krokusvakantie eind februari!

dank voor het meedenken in ieder geval!

Groetjes
Susan

veel plezier en tips tja;
neem lekker warme kleren mee maar zeker ook een tshirt voor onder de skipakken of als de zon echt warm is, hebben we ook een jaar gehad...

ja ik hou echt van skien helaas mijn man minder maar heb hem zo ver dat we volgend jaar ook gaan dan zijn de meisje 3 en 4 dus dan kunnen ze ook zelf wat doen! Hoop dat die dan ook snapt wat ik zo leuk vind! wij gaan dan met vrienden met kids dus wisselen of wie er zorgt en wie er gaan skien

Terug
Bovenaan