Wintertijd: extra dekentje of (winter)slaapzak

Hoi,

Ons kleine meisje slaapt nu in een pyjamaatje (wel met rompertje eronder) onder een dekentje met lakentje.
Ik vroeg mij af hoe jullie het de komende winter gaan doen. Leggen jullie dan een extra dekentje erop? Of leggen jullie je kindje in een slaapzak? Ben ff benieuwd.
 
onze meid ligt nu al in een slaapzak omdat ze anders haar hele bed door gaat, dus als het nog kouder wordt dan is onze oplossing dus een extra dekentje ( pfff, we hebben al zo'n koukleumpje) ze ligt nu in romper, slaapzak, lakentje, dekentje en als het wat frisser is zelfs een extra dekentje... maar ja mama ligt ook in de zomer onder haar 4 seizoenendekbed zou het erfelijk zijn hihi ;)
 
mijn meidje heeft nu een romper (t-shirt), pyama en een zomerslaapzak aan. Ik dacht dat ze het te koud had en had haar de winterslaapzak al aan en een dekentje over. Ze ging ineens erg onrustig slapen. Wat bleek nu...ze had het te warm. Ik ben zelf ook een enorme koukleum, maar mijn dochter juist totaal niet! (heeft ze van haar papa, die ligt hartje winter alleen in ondergoed brrrr, moet er niet aan denken!!) Ik heb een thermometertje in haar kamertje gelegd en het is daar gewoon nog 20 graden! Als het kouder word doe ik haar de winterslaapzak aan en een dikkere pyama met sokken. Als het echt erg koud word een dekentje over maar daar houd ze niet zo van.
 
Ons zoontje (bijna een jaar) heb ik heel de zomer een slaapzak aan gedaan (behalve toen het die weken snikheet was) omdat hij anders heel de boel wegtrapte. Nu ligt hij nog in een zomerslaapzak, maar wel met een extra dik deken. Als het straks nog kouder wordt (gaat vriezen) dan doe ik hem een dikke winterslaapzak aan en als dat nog niet genoeg is een lekkere dikke flanelle pyjama.
 
onze meid ligt in een romper en trappelzak. ik heb wel een dekentje met lakentje in haar bed liggen maar daar wil ze niet onder. het is geen koukleum net als ik,haar vader daarin tegen die ligt in de winter het liefst met het raam dicht en tussen mij en ons hondje haha dan is het echt een miep. ze zweet snel in bed dus ik laat het vollopig zo en het is nog steeds rond e 20 graden op haar kamertje.
 
Onze kleine meid van 3 weken ligt in de wieg onder 2 dekentjes en gewoon haar rompertje plus kleertjes. Wanneer doe je een slaapzak aan? En ze heeft altijd koude handjes, is dat normaal? Ik moet zeggen dat ik in de winter ook altijd koude handen en voeten heb....
 
hoi gitteh,
onse kleine meid kreeg een trappelzak omdat ze het hele bed door zwom ( soms nog steeds) dus ook onder de dekens vandaan ging, op deze manier blijft ze warm.
koude handjes zijn niet erg, net als koude voetjes.

de temperatuur op haar kamer is behoorlijk gezakt ineens. nu heb ik een kruik onder de deken in haar bedje gelegt en toen ik net ging kijken lag ze er helemaal om heen, dus de muts heeft het wel koud.
als ik straks ga slapen toch maar eens proberen om haar voorzichtig onder haar deken te krijgen.

 
Hoi gitteh,

Ik heb haar in de trappelzak gedaan op het moment dat ik haar in haar bedje vond zonder dekens (die had ze weggetrapt) en dat was al vrij snel volgens mij, iedergeval ik begon met maat 56.

Je kan in haar nekje voelen of ze koud of warm is, is haar nekje warm (dus broeierig) dan wat luchtiger kleden en is ze wat kouder dan wat warmer. Maar vaak een beetje kijken wat jezelf hebt. Mijn meisje is net een kachel zij slaapt nu met een pyama en een slaapzak, en verder geen dekens (ze gaat haar hele bedje door met slapen dus dat heeft geen zin) ik hoef niet te gaan slapen met zo weinig want dan doe ik geen oog dicht.
 
Terug
Bovenaan