wipstoel

tot welke leeftijd mogen ze in de wipstoel ik hoorde gister tot 8 maanden is dit waar.
Mijn zoon zit er namelijk nog graag in (bijna 9 maanden)en in zijn gewone stoel met stoelverkleiner zakt hij na 10 min steeds weg(kan dit door de stoelverkleiner komen? )

gr.sandra
 
Hoi Sandra,
Volgens mij kan een kindje tot zeker een jaar in de wipstoel. Nu ligt het er natuurlijk
wel aan hoe groot/klein een kindje is.
Maar als jouw zoontje lekker zit in zijn wippertje. mooi laten zitten hoor.
Kan geen kwaad en zo kan hij lekker toch alles zien om hem heen.
Groetjes Melanie
 
Hallo,
Volgens mij zit er helemaal geen maximum leeftijd aan een wipstoel. Heb ik echt nog nooit van gehoord. Zolang hij er lekker in zit, lekker laten zitten. Mijn zoontje van 15 maanden zag laatst bij een vriendin een wipstoel staan en ging er toen zelf lekker in zitten, met de leuning rechtop was het net een gewone stoel!! Zag er grappig uit.
En in een kinderstoel (met of zonder stoelverkleiner) kunnen ze pas goed zitten als ze zelf goed kunnen zitten (poeh, klinkt bijna ingewikkeld). Het feit dat hij onderuitzakt kan te maken hebben met dat hij nog niet heel goed zelf zijn rug recht kan houden.
Groetjes,
Ingrid
 
Hoi ,

Dank jullie wel ,
ja ik vond het al vreemd 8 maanden hij past er nog zo goed in en hij vind het ook zo leuk.
Het probleem is niet dat hij niet(al net zo ingewikkeld als jou Ingrid)rechtop kan zitten want dat doet hij op de box bijv heel goed maar hij glijd gewoon weg , nu las ik hier ook een idee om er een kussen tussen het blad en zijn beentjes te doen dus dat ga ik dan maar eens proberen.

gr.sandra
 
Volgens mij heeft onze dochter er toch ook wel tot 10 maanden ingezeten! Toen ging ze teveel naar de zijkant en naar voren hangen en hebben we hem maar snel weggedaan.
 
Hee hallo!
Het gevaar is dat je kindje er gedraaid in gaat zitten en met het gespje vast kan het zichzelf beknellen (rond 7 /8 maand). Dus ik denk dat men bedoelt: niet alleen laten zitten zonder toezicht!

Gr. Yvonne
 
Onze dochter zit met 11 maanden nog elke ochtend (als wij wassen en aankelden) in haar wipstoeltje erbij. En ze weegt 9,5 kilo. Dit gaat echt prima, hoor. Ik heb ook niet het idee dat het tuigje haar zou kunnen beknellen?! We blijven er wel altijd bij, maar een kleinere baby laat je toch ook niet lang onbewaakt in een wipstoeltje zitten?
 
quote: Jann reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2005 14:22:46'));

Onze dochter zit met 11 maanden nog elke ochtend (als wij wassen en aankelden) in haar wipstoeltje erbij. En ze weegt 9,5 kilo. Dit gaat echt prima, hoor. Ik heb ook niet het idee dat het tuigje haar zou kunnen beknellen?! We blijven er wel altijd bij, maar een kleinere baby laat je toch ook niet lang onbewaakt in een wipstoeltje zitten?

Hoi Jann,

Yannick weegt ook 9,5 kilo. En wil mijnheertje draaien, dan wil hij dat! Dus persoonlijk vind ik het eng, hij gaat dan schuin overhellen ook al zit hij in het wipstoeltje. Daarom laat ik hem geen minuut alleen in het wipstoeltje. Maar voor iedereen geldt: ieder kind is uniek en je kent hem/haar het beste!!!!!!!!!

Gr. Yvonne
 
Terug
Bovenaan