wipstoeltje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!
Ik ben nieuwsgierig of jullie een wipstoeltje gaan kopen? En waarom wel of niet?
Mijn man en ik zijn nog een beetje aan het twijfelen, vandaar mijn vraag.
groetjes van Iejoor
26 weken en 1 dag

wij hebben er wel één.
Is gezellig en handig.

Groetjes

Hallo!

Wij hebben er ook 1. We hebben die bij onze 1e ook gebruikt en ik vind dat ding super handig!
Je kind kan dan ook eens wat anders dan alleen in de box of op schoot. Zeker als het wat ouder en meer wakker word. Je kan hem natuurlijk ook overal neerzetten.
Ik vind het ideaal!

Gr. Susanne 24,3 wk

Hoi,

Wij hebben er ook nog 1 staan die we gebruikt hebben bij onze 1e.
Het is inderdaad leuk voor de kleine om ook eens wat anders te hebben dan een box of altijd bij iemand op schoot.
Maar waarvoor ik hem ook vaak gebruikte was om eten te geven.
Als ze op een gegeven moment fruit en of groentenhapjes (ze zijn dan nog vaak te klein om te zitten in de kinderstoel) mogen dan kan je de kleine mooi voor je neerzetten in de wipstoel en dan eten geven. Superhandig!!!

Mams79

Ik vind het ook een vrij onmisbaar artikel.

Ruben hadden we in de box in de wipstoel toen hij wat ouder was en zo kon hij ons beter zien. Hij wilde als baby alles zien en overal bij zijn en zo kon dat. Je kan de Maxi Cosi daar ook wel voor gebruiken maar zoals er al gezegd werd kan je kindje vaak niet direct in de kinderstoel. Ruben zat daar met 8 maanden pas echt goed in. Maar fruit  en groente kreeg hij al eerder. Als je daar een maxi cosi voor gebruikt wordt ie zo vies. Wij hebben dus een aflapbare wipstoel gekocht.

Let er wel op bij aanschaf dat de bandjes niet aan de zijkant bij de beugels zitten maar een stukje bij de rand vandaan (snap je??). Anders glijd je kindje steeds opzij. Dat hadden we bij Ruben tenminste. Die zakte steeds weg omdat de bandjes hem niet voldoende tegenhielden.

groet,
Jinny

ja, ik vond het ook onmisbaar. Mijn dochter vond de box helemaal niks. En je hebt geen tijd om haar constant op schoot te hebben. Ik heb de wipstoel heel vaak gebruikt.
Let wel op de rand van de wipstoel. Ik had een te platte gekocht waardoor ze in het begin schuin schoof. Je hebt ook wipstoeltjes met een dikke rand daar liggen ze denk ik beter in.

Hier ben ik ook over aan het dubben!

Vanaf welke leeftijd gebruik je zo'n stoeltje dan, en welk merk/ model kunnen jullie aan- of afraden?

Dank! En succes met jullie zwangerschap.

Ayleen

Ik heb de wipstoel vanaf een maand of 3, 4 gebruikt. Precies weet ik het niet meer maar ik heb Ruben er hapjes in gevoerd en daar ben ik met 4,5 maand mee begonnen.

Hier een link met mijns inziens een slechte wipstoel:
http://www.babyplanet.nl/catalogue.asp?cid=1033  (type kees)
De banden zitten helemaal aan de rand waardoor je kindje kan gaan schuiven (gebeurde bij Ruben). Aan de zijkant zitten hendels waarmee je de rugleuning kunt verstellen en daar kon Ruben erg makkelijk bij. Vond ´em ook lastig te verstellen.

Ik heb goede ervaringen met de wipstoelen die ze bij het KDV gebruikten waar ik stage liep. Die waren van X adventure.
www.xadventure.nl
Mooie vorm, banden zitten goed waardoor je kindje niet opzij zakt, geen duidelijk te grijpen hendels.

De x adventure is wel één van de duurdere maar die hoef je niet per sé te kopen. Zou wel een vergelijkbare zoeken want ik baal ervan dat ik ´em toen niet gekocht heb en me een goedkoop en onhandig ding heb laten schenken.

groet,
Jinny

Terug
Bovenaan