wipstoeltje

Hoi hoi,

ik heb er eens over nagedacht en wij hebben besloten om ipv een wipstoeltje een Doomoo zak te nemen! deze zien er zo comfortabel en schattig uit, en het voordeel is dat je met deze zak een paar jaar vooruit kan! (eerst voor je baby en later voor je peuter/kleuter)

je kan de bovenste schijven afritsen en wisselen, dus als je kindje nog heel klein is kan je hem gewoon vast leggen.

het enige puntje is wel dat zo'n zak wel wat prijziger is als een wipstoeltje....
ze schijnen ze in de meeste babyzaken gewoon te verkopen!

xxx Snoopy

Dank, Jinny! Voor de heldere uitleg.

Nog één vraagje: geldt voor de wipstoel hetzelfde als voor de Maxi Cosi: niet te lang er in laten zitten? Of is dat anders?

Groet!

Hoi,

ook maar ff reageren...
Ik heb bij mijn zoontje erg vaak een wipstoeltje gebruikt; idd beter dan de maxi cosie ivm rechtere zit, hij vond het fijn om veel te overzien en het is makkelijk bij de eerste hapjes..

Toch heb ik besloten om deze keer het wipstoeltje veel minder te gebruiken, rede: doordat mn zoontje al vroeg veel in zithouding zat heeft ie weinig op z'n buik gelegen, dus leerde hij ook pas laat om zich om te rollen en heeft ie weinig gekropen. Al heeft het weinig invloed gehad op zijn motoriek (hij liep al met 9mnd) toch heb ik besloten om dit kindje een iets natuurlijkere  bewegingsontwikkeling te laten doormaken: dus veel neerleggen ookal  vind ie het misschien niet zo fijn, je stuimuleert dan wel meer tot natuurlijke bewegings ontwikkeling.
Vanuit deze overwegingen heb ik dan ook besloten om voorlopig nog geen wipstoeltje aan te schaffen...
(maar misschien dat dat nog verandert als de beeb er is...)

Liefs Nika

Hoi Ayleen,

Het lijkt mij sowiezo niet verstandig om je kind uberhaupt lang in één houding te laten zitten of liggen. Zou zeker in het begin een half uurtje aanhouden en dan weer even in de box leggen of zo. Maar met een maand of 4 houden ze het toch niet lang uit en slapen ze veel dus weet niet of je aan zo lang toe komt. Ruben hield erg van afwisseling en kon er geen uren in zitten dus meestal ging hij er na een half uurtje weer uit en dan weer even op schoot of in de box. Zijn ze wat ouder en kunnen ze het langer volhouden dan kan een uurtje of langer best denk ik.

groet,
Jinny

Terug
Bovenaan