Wisseldiensten werken met partner combineren met baby

<p>Hallo allemaal!Ik heb een vraag m.b.t. het werken van wisseldiensten samen met mijn partner, combineren met onze toekomstige baby.Ik zal de situatie schetsen:Ik heb een 36 uren contract met wisseldiensten (avond van 15:00 tot 23:30 uur en(dagdiensten van 07:00 tot 15:30 uur)Mijn partner heeft een 34 uren contract met ook wisseldiensten (avond van 16:30 tot 01:00 en dag van 04:00 tot 12:00 uur) Wij hebben beiden een vastcontract waardoor minder werken lastig wordt. Echter vind ik het ontzettend moeilijk en zielig om de kleine straks weinig te gaan zien..</p><p>Ik vraag me af of hier ook moeders/vaders zijn met zo’n zelfde soort situatie. - Wat lijkt jullie handiger? Elkaar overlappen en elkaar minder zien of zoveel mogelijk gelijke diensten en de kleine naar de opvang?- Hoe combineren jullie dat? - Hoe regelen jullie het met de kleine? (vooral ’s morgens vroeg)<br />- Hoe plannen jullie ouderschapsverlof in?<br />- Ik hoop op jullie adviezen, ervaringen en tips!!Heel veel liefs, een bezorgde aanstaande moeder</p>

Hoi,
Wij werken beiden onregelmatig. Enige verschil is dat ik wel minder werk, 24 uur (sinds kort wel alleen overdag maar geen vaste dagen) en mijn partner 36 uur maar wel 9 urige diensten (late, vroege en nachten)
Mijn partner heeft vast de dinsdag vrij en ik werk die standaard. Rest vangen de ouders van ons op. Omdat er vaak qua diensten nog wat veranderd hebben wij bewust niet gekozen voor flexibele opvang. 
Ze gaat overigens dadelijk wel naar de chreche.

Als je dat wil kan je natuurlijk met ouderschapsverlof 24 uur gaan werken...
Beide 34/36 uur met een kleintje zou ik echt te veel vinden.. 
Vaak gaat opvang pas open vanaf 7:00/7:30u, dus dat is lastig!
Ik zou toch zoveel mogelijk dezelfde diensten werken zodat je je kindje vaak ook samen ziet!

Waarom kan je niet minder werken als je een vast contract hebt? Op mijn werk gebeurt niet anders.
ik hoor van meerdere vriendinnen met onregelmatige werkdagen in de zorg dat ze 1 vaste dag werken en 1 vaste dag werken. Op deze manier kunnen ze de opvang afstemmen. Je hebt volgens mij ook wel flexibele kdv in grote steden. Even googelen zou ik zeggen ?

Hoi,
Wij werken beiden onregelmatig. Enige verschil is dat ik wel minder werk, 24 uur (sinds kort wel alleen overdag maar geen vaste dagen) en mijn partner 36 uur maar wel 9 urige diensten (late, vroege en nachten)
Mijn partner heeft vast de dinsdag vrij en ik werk die standaard. Rest vangen de ouders van ons op. Omdat er vaak qua diensten nog wat veranderd hebben wij bewust niet gekozen voor flexibele opvang. 
Ze gaat overigens dadelijk wel naar de chreche.

Wij vinden beide zoveel werken ook erg (lees teveel) hoor!! Wij wonen in de randstad en moeten wel rondkomen (dat wordt lastiger als we beide minder werken). Maar zijn hier zeker mee bezig en aan het uitzoeken hoe of wat (met ouderschapsverlof etc etc.) 
Doen ons best het zo goed mogelijk te regelen ?

dank voor jullie reacties!

Mijn man en ik hebben ook beide een vast contract. Mijn man werk 32 uur en is de donderdag altijd thuis met de kindjes. Ik heb een contract van 36 uur, maar neem per week 5 uur ouderschapsverlof op. 4 uur om 1 vaste dag thuis te kunnen zijn en 1 uur om later te beginnen zodat ik mijn zoontje naar school kan brengen. Ik ben de woensdag altijd thuis. Voor de rest gaan ze naar het KDV en school met BSO (nu even niet natuurlijk). 
S ochtends breng ik mijn meisje altijd naar het kdv op weg naar werk en 2x per week mijn zoontje naar school. Ik begin dan iets later op werk. Op de andere dagen brengt mijn man de kindjes weg.  
Maar geen wisseldiensten, dat maakt het iets makkelijker voor ons. Andere collega's werken wel met wisseldiensten, die hebben vrijwel allemaal flexibele opvang. 

Hier 32 uur en 36 uur. Wel alleen dagen, en geen wisseldiensten. Hier ging ze de ene week 3 en de andere week 4 dagen naar de gastouder. Qua tijden is er van alles mogelijk als je met je gastouder goede afspraken kan maken. Ik zie mijn man dus gewoon in de avond. Ik zou het zelf best zwaar vinden als ik hem eigenlijk niet meer zou zien omdat hij dan veel werkt; dus daar moet je ook wel goed overna denken, en ook dat de ander er na/voor het werk ook alleen voor staat. Maar goed daartegenover staan natuurlijk de kosten van de opvang. Dat moeten jullie toch echt zelf beslissen ...

Terug
Bovenaan