Wisselen gastouder wel of niet

Onze gastouder heeft zich te laaste 2jaar een stuk of 6 keer ver slapen.
Helaas deze dag al weer, nu zit ik er over na te denken om voor onze dochter een andere gastouder te zoeken.
Nu is dit niet het enige probleem, zoals niet willen ondersteunen bij zindelijkheid.
Weinig bezig met de kinderen zelf, tref haar meer aan met de was en poetsen dan bezig met de kinderen.
En vanaochtend stond er voor de deur een open zak vuilnis vol bbq spullen waar de muggen uit kwamen. ( deze was opgeruimd voor dat ik onze dochter weer kwam ophalen)
Hebben jullie ervaring met het veranderen naar een andere gastouder?
Dochter is bijna 3jaar, ze gaat er wel met plezier naar toe.
 
Als ik dat zo lees is mijn eerste reactie, meteen wisselen. je betaald haar om op te passen, niet om haar huishouden te doen.
Hoewel het tot op zekere hoogte ook heel natuurlijk is dat kinderen meekrijgen dat het huishouden ook gebeurt. En die laatste zin is natuurlijk ook erg belangrijk.
Dus misschien een keer met haar praten?
Bij de kinderopvang van mijn dochter beginnen ze vanaf 2 jaar te werken aan zindelijkheid. Standaard. Maar bij die van mijn zus is niet. 
Let er op dat er tekort is in kinderopvang wereld, dus zorg eerst dat je vervanging hebt voor je het opzegt.
 
Heb je dit al eens besproken met de gastouder? Ik ben zelf gastouder en heb graag dat ouders het bespreekbaar maken als er iets is. Dingen kunnen ook anders lijken dat ze zijn. Ik doe bijvoorbeeld ook de was en poets terwijl de kinderen er zijn. Mijn huis is namelijk mijn werkplek en die hou je schoon. Maar we gaan iedere dag naar speeltuintjes, krijten een weg in de tuin, knutselen, lezen, doen spelletjes en en en.

Waarom werkt ze niet mee aan zindelijkheid? Dat is gewoon onderdeel van het werk. En verslapen is ook wel heel irritant!

Als je bedenkingen hebt bij de gastouder moet je wat anders zoeken. Het is wel belangrijk dat je je kind met een goed gevoel achter laat
 
Ja het is moeilijk om een nieuwe gastouder te krijgen, helaas is een kinderdagverblijf geen optie vanwege flexibel werk in dan en tijden, we melden eerst niet af tot er wat anders voorbij komt.
Het goede gevoel is matig, ze is wel lief voor de kinderen. Maar die spelen vooral samen wat ook goed is natuurlijk. Maar een speeltuin of samen spelletjes spelen gebeurt niet geeft dochter aan. 
Fruit eten ze voor de tv, die tevens ook aan staat als ze word opgehaald.  
En natuurlijk is de hygiëne ook heel belangrijk en je hoeft echt niet de hele tijd met de kinderen bezig te zijn maar een gezamenlijke activiteiten zou juist leuk zijn. 
Het enige wat over zindelijkheid word gezegt is dat ze haar er te jong voor vind. Ook aangeboden om als andere kinderen naar de wc gaan onze dochter ook mee te nemen. Maar helaas word het niet gedaan of heeft ze al geplast. 
Thuis is ze dag en nacht droog. 
 
Ik zal zeker met de oppas nog eens het gesprek aangaan maar zal denk ik weinig ophelderen na het vele verslapen en eerdere gesprekken. 
Wie weet word er nog een andere gastouder gevonden en anders zullen we nog een jaar moeten om zien te krijgen tot ze naar de bso kan gaan.
Stoppen met werken zit er helaas ook niet in met deze prijzige wereld van tegenwoordig.
Bedankt voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan