Wisselen in hapjes

Ik heb van 4 tot 6 maanden uitsluitend groenten gegeven en dan steeds 3 dagen hetzelfde. Daarna fruit erbij en langzaam andere producten.
Nu (8,5 maand oud) eet hij doordeweeks meestal mee met de pot. Ik probeer zoveel mogelijk te koken waar ik ook makkelijk een babyhapje van kan maken (is echt een hobby geworden om gerechten te verzinnen, heb er zelfs een insta account voor aangemaakt om te delen haha). In het algemeen is dit voor hem dan groente met beetje pasta/rijst/couscous etc. Sinds 2 weken geef ik ook af en toe kip en ga deze week vis toevoegen. Voornamelijk puree nog met regelmatig stukjes (stukjes gaan heel goed maar is hij vaak met avondeten te moe voor). 
Als wij iets eten wat hij niet mag (meestal weekend) geef ik hem weer een puree van 1 groente (meestal zelfde 2 dagen achter elkaar). Zo hoop ik dat hij blijft wennen aan de verschillende smaken maar toch meestal lekker met ons mee kan eten.
Ik maak ook meestal gelijk 2 porties van zijn eten zodat er altijd iets in de vriezer ligt.

Mag best lekker variëren. Straks eet hij het juist tegen doordat hij steeds hetzelfde proeft. Ik maak verschillende gekookte groente die ik fijn maak en in ijsblokjes in de vriezer doe. Hierdoor heb ik soms wel 8 of 10 verschillende groentes in de vriezer. Het ene pureer ik het andere prakken, sommigen heel klein snijden. Dat doe ik ook met aardappel, rijst en pasta en met gekookte kip, roerei en geruld gehakt. Dan kijk ik per dag wat voor prakje ik eruit haal. Favoriet hier is 2 blokjes tomaat, 1 blokje wortel, 1 blokje champignon (gebakken voor het invriezen) met  2 blokjes pasta en 1 gehakt. Beetje olijfolie erdoor en er wordt gesmikkeld. Zo leuk om ermee bezig te zijn! En mijn dochter ging juist beter eten toen ik ging variëren.

Terug
Bovenaan