Wisselen kdv?

Hi hi allemaal,

Onze dochter is bijna 5 maanden (3wkn te vroeg geboren) en gaat net (met 4mnd) naar het kinderdagverblijf. Nu heeft ze enorm veel moeite met wennen, zodanig dat ze non stop blijft huilen en ze laat zich blijkbaar slecht troosten geven de leidsters aan. In overleg met het kdv brengen we haar 3 uurtjes, zodat ze langer kan wennen.

Ze heeft nu net één ochtend gehad dat. Ze een paar momenten niet huilde, maar toch ook wel weer veel wel, ze vindt het dus niet leuk. Volgens het kdv moet ze zichzelf leren vermaken en dat doet ze niet. Ik heb een gesprek met hen gehad dat ik het niet fijn vindt dat ze zo snel in een box weggelegd wordt (toen ik de speen kwam brengen na 10 min, lag ze al in een box), maar dat zijn moment opnames geeft men aan. Ze zit veel in de wipstoel, huilt dan, ligt in de box, huilt dan, en bij oppakken blijft ze dus ook veel huilen. Ook gaf men aan dat ze nu nog veel aandacht krijgt, maar als ze straks rond 08u gebracht wordt, de kids echt zichzelf moeten vermaken, omdat het van 8-9u in de ochtend spitsuur is. De leidsters zijn wel vriendelijk verder.

Het zit me niet helemaal lekker. Thuis is ze juist heel blij en ik herken zeker dat ze heel veel aandacht krijgt thuis. Nu las ik ergens online dat het goed is om te kijken of er er knutselwerkjes hangen enz, dat zie ik niet.

Ik kan een plekje op een ander kdv krijgen, waar we eerder een goed gevoel bij hadden. Alleen… ik twijfel enorm wat te doen? Doorzetten en de kleine laten wennen? Misschien vindt ze het uiteindelijk nog steeds verschrikkelijk of geweldig? Of direct wisselen omdat we daar een beter gevoel bij hebben? Enige tips of adviezen hier?

Het zit me niet lekker dat ze zo snel weggelegd wordt en men dan aangeeft dat het meevalt én dat ze zichzelf moet vermaken en dat straks alleen nog maar meer nodig is… Ben erg benieuwd naar jullie meningen!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je gevoel volgen. Als je hier geen goed gevoel hebt en je kan ergens anders een plekje hebben waar je een beter gevoel bij hebt, gewoon de overstap maken. Niets zo vervelend als je kind ergens moeten afzetten zonder dat je er volledig het vertrouwen in hebt dat het goed zit.
 
Dat wegleggen is normaal, vooral als je vroeg brengt. Ze hebben nou eenmaal meerdere kinderen te ontvangen. Ik legde destijds zelf mijn kind in de box daar. Als jullie willen wisselen van kdv, dan doen (houd wel de opzegtermijn in acht) maar bedenk wel dat de kans aanwezig is dat je op een ander kdv tegen hetzelfde probleem aanloopt.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel allebei!
Het is idd mijn zorg ook dat we daar tegen hetzelfde aanlopen. Tegelijkertijd voelt het hier ook weer niet goed. Ik weet echt even niet waar ik goed aan doe. We denken erover om het aan te kijken en dan toch het andere kdv te bezoeken, en mss te wisselen. Hoop dat het niet nodig is.
 
Je hebt het over knutselwerkjes, maar die worden normaal in de baby groep nog niet gemaakt, tenzij het een verticale groep is?
 
Het is een verticale groep idd! Ze hebben kinderen van 0-4 jaar. Men geeft ook als reden dat ze in de box weggelegd wordt, dat de andere kids aandacht nodig hebben, maar ook dat ze anders mss in haar ogen geprikt kan worden enz. Omdat ze niet alles kunnen zien. Ik denk echt serieus dat de leidsters de beste intentie hebben en mss duw ik tegen factoren als tekort aan mdw, verwacht ik teveel enz. Ik zie alleen m’n kleine meisje verdrietig zijn. Daarom ook blij met jullie meningen :)
 
Bij een verticale groep verwacht je vroeg of laat wel knutselwerkjes inderdaad.

Maar het is voor een baby niet verkeerd om even in de box te oefenen met zelf bewegen. Niet de hele dag uiteraard.
Maar bij binnenkomst hoeft het personeel nog niet op volle sterkte te zijn. Het kdv van mijn dochter is bij binnenkomst ook onderbemand, maar doen na 9 uur wel leuke dingen met de kinderen. Misschien eens proberen halverwege een dagdeel langs te gaan, kijken hoe het dan is?
 
Ik snap je zorgen heel goed.

Heb je wel eens nagedacht over een gastouder? Een gastouder heeft max twee kinderen onder de 1 jaar en heeft daardoor sneller de handen vrij om jouw kindje vast te houden, terwijl ze de andere kindjes begeleid bij het zingen, spelen, etc.

Ook de prikkels zijn een stuk lager bij een gastouder: althans dat is mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan