wisselende zwangerschapsklachten

Dag allemaal,

Ik ben nu wsl. 5 weken en 4 dagen zwanger en had de afgelopen week gespannen pijnlijke borsten, af en toe een vlaagje misselijkheid, enorme honger,  af en toe menstruatiepijn  en heel moe.
Vanmorgen voelde ik mijn borsten bijna niet meer pijn doen. In de loop van de dag is dit wel weer wat gevoeliger geworden, maar niet zo erg als afgelopen weekend.
Ben ook minder moe dan afgelopen weekend.

Nu ben ik, misschien overdreven, bang voor een miskraam. Volgens mijn gynaecoloog gaat het bij 1 op de 6 mis (heb PCOS). Ik las over miskramen, dat het wegvallen van zwangerschapsklachten een voorteken is.

Hebben jullie ervaring met wisselende intensiteit van klachten? Is het normaal dat je soms bijna niks meer voelt en een ander moment veel?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs
Laura

 
Hoi Laura,
Ik zag toevallig je berichtje en (ondanks dat ik niet meer zwanger ben) kan het niet laten even te reageren. Het is namelijk zoooo!!!! herkenbaar! De eerste spannende tijd ben je je zo bewust van je lichaam, ieder krampje, misselijkheid, etc. Dat blijft echt nog spannend tot de 12 weken.
Maar ook ik had de ene dag heel veel last en de volgende dag helemaal niet. Zeker zo vroeg in mijn zwangerschap. Hoe verder naar de 12 weken hoe duidelijker het bij mij wel werd (met name de vermoeidheid en telkens kleine beetjes moeten eten).
Zolang je geen bloedverlies hebt en buikkrampen moet je je maar niet te veel zorgen maken. Maar doe je dat wel, dan moet je het hier maar gewoon lekker van je afschrijven! En je weet, wij van het  topic leven allemaal heel erg met jullie mee, het is jullie zo gegund!!!
Groetjes, Irene
 
Dag Irene,

Heel erg bedankt voor je lieve reactie!! Deze bevestiging had ik echt even nodig.

Ben zo bang om het kwijt te raken. Heb me vanmorgen zelfs tot god gericht. Ik geloof niet eens!!!

Ik denk dat ik al weer iets gerustgestelder ben als ik volgende week woensdag een goede eerste echo heb gehad. Dan ben ik bijna 7 weken zwanger.

Ben benieuwd hoe het bij anderen gaat!!

Laura
 
Hoi Laura,

Ik was erg blij met je topic want het is zo herkenbaar voor mij!
Ik ben zelf nu 6 wk en 2 dagen zwanger. En mijn vorige zwangerschappen (4!) zijn helaas allemaal op een mk uitgelopen.
Toen ik net wist dat ik zwanger was 2 weken geleden was ik af en toe met vlagen misselijk, heel erg moe, buikkrampjes en zere borsten. Nu ben ik niet meer misselijk en mijn borsten doen ook niet meer de hele dag en iedere dag zeer. Af en toe een paar hevige krampen gehad. Iedere keer als de klachten afnamen of of ik kreeg een kramp dacht ik "het is weer mis", maar tot nu toe lijkt het nog goed te gaan.
Ik herken je onzekerheid heel goed. Afnemende kwaaltjes kunnen een voorteken van een mk zijn, maar het hoeft echt niet! BIj mij   was het voorheen helaas wel zo maar ik hoor en lees van zoveel vrouwen dat het helemaal niets hoeft te betekenen!!
Prpbeer er maar van uit te gaan dat het goed is.
Ik hoop dat je een mooie echo hebt!!
Ik mag aanstaande vrijdag en ik vind het zo ontzettend eng!!

Heel veel succes!
 
ik heb het ook gehad in het begin, je lichaam veranderd zo erg de eerste 3 maanden. Je weet niet wat er met je gebeurd!

Vertrouw op je instinct, vertrouw je het niet bel de dokter!

Succes met je echo met 7 weken, hopelijk kunnen ze al wat zien...en horen...

wel vroeg trouwens.. is het om medische indicatie dat je hem al zo vroeg krijgt?

Ik kreeg de mijne met 10 weken en dat vonden ze al erg vroeg omdat ze nog niet wisten hoe ver ik was.
 
Hallo Laura,

Schrik niet, als je op de echo niets ziet.
Want je gaat wel hèèl vroeg voor een echo.
Het is dan nog zo klein, en dan zien ze nog niets.
Maar ik hoop voor je dat ze wel wat zien.
Veel succes vrijdag, en we horen het wel.

Friese leeuw ( 18 weken   en 2 dagen zwanger )
 
Bedankt voor jullie reacties!

Moet inderdaad om medische reden al eerder een echo laten maken. Heb PCOS, wat betekent dat je lichaam onvoldoende hormonen aanmaakt voor een eisprong. Had dus hele lange menstruatiecycli. Gelukkig hebben ze er medicijnen voor, die je tegen het einde van je menstruatie 5 dagen moet slikken. Deze zorgen voor rijping van je ei en eisprong. Zo ben ik dus zwanger geworden.
Ik had eigenlijk laatst een afspraak met de gynaecoloog omdat ik mijn cyclus weer zo lang vond worden, maar de dag ervoor bleek ik dus zwanger te zijn!
De kans is iets groter op een miskraam, dus iets eerder een echo. Ik begreep inderdaad dat er nog niet zoveel te zien is, maar de gynaecoloog kan in ieder geval zien of er iets groeit en of het op schema ligt.
Dat is al een geruststelling.

Klachten waren gistermiddag weer toegenomen. Vlaagjes misselijkheid en pijnlijke borsten (hoe blij kun je daarmee zijn!). Vanochtend weer nauwelijks klachten, alleen krampjes in mijn baarmoeder.
Voel me wel een stuk opgewekter na jullie reacties. Er is weer hoop.
Mijn man werd gisteren zelfs boos op me, dat ik het zo negatief benader! Maargoed, die zit niet met een onvoorspelbaar lijf.

Janneke, hoop dat je vrijdag een positieve echo hebt. Waren de vorige mk's al heel vroeg, dat je nu wat positiever bent?
Moet toch een keer goedkomen! Zal voor je duimen.

Junior, hoe ver ben jij nu? Of ben je al bevallen?

Friese Leeuw, geniet van je zwangerschap!

groetjes
Laura


 
Heel herkenbaar hoor, ik heb in november 2007 een miskraam gehad. Ik heb geen klachten gehad. Alleen gespannen borsten die ineens over gingen. Het ging dus mis. Tone ik voor de tweede keer zwanger raakte in april 2008 was ik doodsbang. Wel klachten... geen klachten.... de ene dag overgeven de andere dag helemaal geen vlaagje van misselijkheid. Ik dacht soms echt... nu gaat het fout. Maar dat hoeft niet want ik ben nu 40 weken zwanger en kan elk moment bevallen.... de vk zei destijds ook dat het er allemaal bij hoort. Zolang je niet bloed mag alles.... zelf krampen... zelf helemaal geen klachten.
Dus heb je geen klachten en geen bloedverlies? Dan is je lichaam zich misschien al wat aan het aanpassen enne bedenk dat de meeste klachten pas na 7 weken komen. Ik had in de eerste 7 weken bijna nergens last van....
 
Terug
Bovenaan