<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik ben momenteel 16 weken zwanger van ons eerste kindje. Tot 2 weken terug leek alles goed te gaan, helaas kreeg ik weer last van hoofdpijn, rillerig zijn, benauwd etc. Aangezien ik bekend ben met een hoge bloeddruk heb ik contact gezocht met mijn huisarts. Bloeddruk was 143 over 84. Ik schrok hier best van, zeker omdat aan het begin van mijn zwangerschap te horen kreeg dat ik geen medicatie meer mocht tegen een hoge bloeddruk. Gelukkig zorgde de HA voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog, hier zou ik aankomende maandag naar toe mogen ( tot die tijd zelf bloeddruk monitoren). </p><p> </p><p>Vandaag merkte ik aan veel dingen dat er iets mis was, snel bloeddruk gemeten en die kwam uit op 177 over 97 met een pols van 125. Gelukkig heeft mijn HA na telefonisch contact met de gynaecoloog nu alvast Methyldopa voor geschreven. De afspraak van maandag blijft wel staan maar ik maak me best wel een beetje zorgen. </p><p> </p><p>Zijn er anderen die zo vroeg in de zwangerschap al te maken hadden met een te hoge bloeddruk? Hoe is de rest verlopen? </p><p>Ik begrijp uiteraard dat elke zwangerschap anders is ? Maar ik hoop dat ervaringen lezen en delen me iets meer rust geeft. </p><p>Gr Tessa </p>