woordjes zeggen, maar toch ook niet????

Hoi do,

Ik heb het er toevallig laats nog met onze cb arts over gehad, omdat mijn oudste 2 al echt konden praten op deze leeftijd en dus vroeg ik me af of mijn jongste niet te langzaam ging ook al is hij fysiek en motorisch veel sneller!
Hij zei dat ze op deze leeftijd nog niet echt woordjes hoeven te zeggen al kunnen de meeste wel al een aantal woordjes zeggen, het is belangrijker dat ze geluid maken en oefenen met geluiden, ook is het belangrijk dat je merkt dat ze bepaalde dingen al snappen, bijv als je vraagt of ze willen drinken/eten of andere dingen die regelmatig voor komen zoals, pak je popje/bal!
Er komt vanzelf een moment dat ze je de oren van je hoofd praat..en dat jij dan zegt, kun je niet even stoppen met praten! haha

Gr MJ

Daniël loopt dan al wel, hij is nu 15 maanden, maar praat niet veel, zegt wel papa en mama, soms gericht (als hij huilt mamamam) maar vaak ook niet,
wel brabbelt hij hier helemaal in zijn eigen taaltje de hele dag, maar dat zijn meer klanken en dingetjes zoals it, ti, bah, maar niet dat, dat dan vies betekend maar alles is bah, jajaja, etc.
Ik maak me eerlijk gezegd er niet zo druk om, ik zie wel wanneer hij gaat praten.
Hij is nog zo klein, het gaat allemaal al snel genoeg dus ik probeer van deze fase nog lekker te genieten.

liefs marina

Hallo,

Hier ook een traagje. Noah heeft nu pas zijn eerste stapje los gezet. (Zondag maar het is bij 2 keer proberen gebleven, de rest van de week is het weer kruipen) Hij zegt wel regelmatig woordjes maar net zoals bij de opener van deze topic (sorry even vergeten wie het was) zegt hij ze steeds 1 keer. Ik ben dan telkens blij dat hij iets kan maar hij weigert het nog te zeggen. Er zijn natuurlijk woordjes die hij wel al kent zoals mama, papa, bumba, dada, weg (maar dat is deg), nijntje. Hij kan dan wel al enkele dierengeluiden aanvullen als ik bv vraag wat zegt een hondje, zeg hij woef woef zo ook voor enkele andere dieren maar zeker niet spectaculair. Nu ja, het komt wel zeker.

groetjes,
Els

Terug
Bovenaan