woordjes!!

Hoi allemaal!

Wat worden onze kindjes al groot eh! En wat ze wel niet allemaal leren in zo`n korte tijd. Het is echt ongelooflijk. Lynn wil nog niet erg lopen maar gaat steeds meer woordjes zeggen. En ik ben daar zo trots op. Ik vind het ook zo grappig hoe ze dingen zegt.

Ik zal beginnen met wat lynn allemaal zegt:
papa(haar allereerste woordje),mama(als ze me echt nodig heb maaaaaaaaaaaaaaaaama),uma,upa,oes(poes),bu(bo,naam van poes),auto,tis(vis),op(met handjes de lucht in),Bal(maar meestal is het"al")
En dan als je vraagt wat iets doet: beh,boe,tuuttuut,tok,waf en vandaag bij de oppas geleerd als ze met een diertje loopt,gaat ze diertje op de grond bewegen en zegt ze open(lopen) en dan paar keer achter elkaar.

Ik vind het echt geweldig!!
Ben ook heel erg benieuwd wat jullie kindjes al zeggen,
liefs lynn06

Lara brabbelt heel wat af, maar het enige verstaanbare is mama, papa, jaja (= Lara), eeeh (zegt het schaap) en die. Verder brabbelt, gromt en humt ze vooral!
Nou ja, ik weet zeker dat al die woordjes er al wel inzitten, want we benoemen echt alles wat we tegenkomen. 't Is even afwachten wanneer het eruit gaat komen! Lara is het tiepje dat vooral geen risico's neemt en van te voren zeker wil weten dat ze iets kan (de oversteek maken tussen tafel en bank, e.d.). Dus misschien is het met praten ook zo!

Ach, 't komt vanzelf!

Dani kan heel veel woordjes.. maar dan de ene keer zegt hij veel eten,die,dees=deze
en de andere keer zegt ie vaak... Mama Papa Bumba ja boeit= geknoeit uit , deur dicht en nog veeeeeel meer...
Maar ja soms doet hij maanden bumba niet roepen bijvoorbeeld..e n dan in 1 keer noemt hij het weer wel... hij leert met de dag meer woordjes dus dan wilt ie dat de heledagen roepen natuurlijk! en de andere laat hij dan weer achterwegen...Dani loopt ook al sinds zn 11maanden...
En is nu net 14maanden geworden

Veel liefs,
Manuela

Nou, hier met bijna 15 mnd nog geen gepraat. Wel heel de dag kletsen, maar nog niets verstaanbaars. Alleen mama lijkt er steeds meer op, maar dan heb je het ook wel gehad.

Erikjan begint nu ook echt, al is het ook met perioden en als je het wilt zegt hij het niet..

Mama, papa, opa, oma, bal, bom, tante, baby, oe (trekkers), boe (koe), hi (paard), appe (appel)

Janine

De woordjes die Emma nu kan zeggen zijn:

Papa (roept ze bijna de hele dag door), mama,  hallo, hoi, daag, op, hap, wauw.
Soms zegt ze luja (=luna, onze hond) lija (=linda, haar tante). Verder komt er nog niet zo heel veel uit (ze is bijna 14 maanden), al probeert ze wel vaak dingen na te zeggen. Maar uit zichzelf zegt ze die dan niet. Ze vertelt wel hele, onverstaanbare, verhalen.

Emma is denk ik meer van de motoriek; ze loopt al sinds 12,5 maanden en met alles ging ze tot nu toe vrij snel.

Groetjes Hada

Elsa zegt al een tijdje papa, mama, bee (beer), baby, komkom, tuut tuut (als we op haar neus drukken) Ze zegt vas nog wel meer woordjes, maar kan het ook allemaal niet onthouden, erg he? En ze zegt heeeel veeeel woordjes na, we moeten er echt heel erg om denken wat we zeggen. Maar ze praat alleen als ze thuis is of in de auto, maar zodra we ergens anders zijn, dan is ze stil.

Hier in huis klinkt:

papa (de godganse dag, grrrr, en mama zeggen ho maar!)
kijk kijk
al (bal)
is (vis)
psss (poes)
daa (dag)
beeeeebie (baby)
beee (beer)

grappig als ik de verhalen hierboven lees zijn veel eerste woordjes van de verschillende kinderen hetzelfde.
Zuijn ook wel de meest gangbare woordjes natuurlijk.

Het enige wat er eht een beetje gearticuleerd uitkomt bij Jasmijn is kijk en papa.

groeten ELke

Terug
Bovenaan