woordjes!!

Erikjan begint de laatste 1 a 2 weken opeens alles na te zeggen, echt heel leuk, maar ook oppassen natuurlijk. Nu noemt hij mama ineens nine en oma is ida, tja, die namen hoort hij ook. En hij   kan de dieren na doen, 2 avonden oefenen en het lukt. de koe doet boe, het paardje doe hi, de hond doet woefwoefwoefwoefwoefwoef, de eend doet kakkak en het schaap schreeuwt beeeeeeeeeeh.
Een kind gaat pas praten als hij dat zelf wil, dat merk ik nu echt met Erikjan, en nog steeds als meneer niets wil doet hij niets!

janine

poeh, julia klertst al best heel erg veel!Ze is nu bijna 14 mnd.Ik schrijf ook alle 'woordjes' op die ze al zegt, vind het gewoon grappi om er later op terug te kijken!Ik zal ze ff op een rijtje zetten
mama
papa
oma
jiii=jip de hond
pss=is poes
daagg
ja
nee
beebbyyyy=baby
bee=beer
mmm=als ze iets lekkers krijgt of eet
jas
die
wij zeggen wat doet jip en dan zegt zij woef
boee=koe
beehhh=schaap
klaa en handjes zo omhoog=klaar
hi hi=paard
broem broem=auto
bah
nijn=nijntje

Ik vind het zelf heel erg knap wat ze allemaal al zegt, en sta er ook een beetje versteld van!gister zei ze dus voor het eerst nijn=nijntje, zo lief heh

liefs

Wat leuk he die lieve stemmetjes!
Aiméely zegt ook al heel wat woordjes, goede tip van Duckie om ze op te schrijven want ik onthoud het niet allemaal....
- die
- hebben (en dan vooral 'die hebben'!)
- mama
- papa
- oema (oma)
- één (dan begint ze iets te tellen)
- nee
- ja
- au!
- boem (als iets valt of als ze zich stoot)
- eten

Verder zegt ze veel woordjes na die ik zeg, zo grappig! Dus hier is het ook oppassen! hahaha

Liefs L81

Terug
Bovenaan