woordjes

Hier is het echte kletsen ook begonnen.

Papa
Mama
Anne
Laa-laa (ja, de hele dag door)
eteh
vork (= een lepel)
liggeh
staan
opa
oma
Elco (Eelco)
uit
buiten
binnen
open
auto
bus
iets (= fiets)
lijen (= glijden)
jommel (= schommel)
die
boem
wolken
wolken boemboemboem (= onweer)
boem  au pijn
toel (stoel)
wa ben je?
wa is eur?
poepeh
plasse
luie (= luier)
kokeh
juzel (= puzzel)
bed slapeh
en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze kwebbelt echt de oren van mijn kop... en gaat maar door en gaat maar door... Echt een kletskous dus. Maar van puzzelen snapt ze echt helemaal niets.

Hier nog een vliegtuigengek. (we wonen  20 min.  van Heraklion, daar landt in de zomer elke 5 tot 10 min. een vliegtuig) En daar zien we heel veel van....
MAMA MAMAAAA MAMAHAAAAAAA: TIETUIG!!!!!!
M'n arme kind verwart 2 dingen, neh=ja in t grieks en als ie dat bedoelt zegt ie NEEH
voordat ik dat snapte...
verder leest ie me voor en zingt de hele dag. Echt duidelijk zegt Billy
appel
auto
mama
baba (grieks,papa)
opa
oma
papoeh (grieks,opa)
yiayia (grieks,oma)
yani (z'n broer Ioannis)

mijn zoontje is soms te lui o te praten maar heeft een beetje een eigen taalje ontwikkeld soms moeilijk te begrijpn maarpaar worden begrijpen we maar al te goed...

aai= alle dieren maak niet uit wat voor dier maar elk dier noemt die aai hoe vaak we ook zeggen dat het een hond is of kat-poes het blijft aai..
mama zegt die geen mama maar mamamamama hahah...
opa-oma noemt die adahhh hoe die daar bij komt weten we niet..
wat die echt goed kan zeggen is eten dan schreeuwd die etuhhhh...drinken noemt die echter ook ettuuuhhhh als we drinken zeggen hij blijf eten zeggen...
auto is gewoon auto
en DIE alles wta die wil is DIE en wijst die...
soms maak ik me wel zorgen dat die zo weinig zegt hij is tenslotte bijna 2 (in december) ik probeer en stimuleer hem erg veel...

groetjes monique

Hoi Monique,

Ik zal me niet al teveel zorgen maken. Het ene kind is nu eenmaal eerder dan het andere kind. Het praten gaat hier dan in een rap tempo, maar alle andere dingen van draaien, kruipen, lopen gingen echt op haar tempo en dat was niet snel.

Als het kind goed hoort dan leren ze ook wel praten. De kleine van mijn nicht is al ruim drie en een half en gaat nu pas duidelijk praten. Een collega van mij heeft een zoon en die was ook erg laat. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Zolang je zelf de hele dag tegen hem kletst en de dingen benoemt die je doet zal hij het vanzelf oppakken.

Succes

Terug
Bovenaan