Woordjes

Noor is een echt kletskous, die zegt al heel veel woordjes en zinnetjes van max. 3 woordjes. Bijvoorbeeld: mama, doe je? Of: ga je mee? Verder woorden als auto, appel, banaan, papa, mama, Seth enz.

Seth is heel de dag aan het praten, alleen verstaan we het nog niet zo goed. Die kan ook echt iets komen vertellen, wat weten we alleen niet. Verder zegt hij woordjes als papa, mama, banaan, appel, auto, bal, boem enz.....

We hebben hier dus echte kletskousen!

Hier ook een echte kletskous! Julia kan al veel woorden zeggen.

Ook kan ze veel duidelijk maken op een andere manier. Zo heeft ze dit weekend bij opa en oma gelogeerd en had ze dorst. Ze zegt dan trikke in plaats van drinken. En mijn schoonmoeder begreep haar niet. Dus pakte Julia een bakje van de stapel-bakjes en maakte een drink beweging. Slim toch?

Ook heel handig zijn de woorden klaar en op. Zo geeft ze aan dat ze geen eten meer wil.

Erg fijn dat ze zich steeds meer duidelijk kan maken en ook steeds meer begrijpt.
Hoewel niet alles...Ik vroeg vanochtend of ik een kusje mocht en toen liep ze naar de bank om een kussen te pakken en die trots te laten zien..tja...

Joh wat zijn die van jullie snel met praten....ik kan niet wachten tot Kyandro naast papa,mama en opa ook eens wat anders ga zeggen....ben druk bezig met woordje:baby want als goed is word over een weekje of 7 zijn broertje geboren.maar nee komt er nog niet uit....wel het idee dat hij een keer aap heb gezegd,hij is erg druk in de weer met boekjes met dieren erin,kan ie zo een halfuur in kijken en maar wijzen en papa en mama maar zeggen hoe die diertjes heten....maar voor Kyandro is het allemaal:huh of dah.....hij doet veel wijzen en maak wel duidelijk met wat hij wil maar praten??wat is dat?hij is echt meer een doener en zie wel dat hij veel dingen snapt...van we gaan naar buiten:wijst ie zn jas aan en pak schoenen,wil alles zelf eten,springt en rent overal heen....mn dochter was destijds ook zo en was pas vanaf 2 jaar normaal gaan praten.
ah ja blijven oefenen en komt vanzelf wel goed

liefs jootje

Onze meid is van oktober en kletst ook al enorm. Nog geen zinnetjes, maar wel veel woordjes: naast papa en mama ook: koud, uit, klaar, kikkuh (kikker), di (dicht). Erg leuk, om de week komen er woordjes bij. Heerlijk dat ze zich steeds beter dingen duidelijk kunnen maken.

Groetjes, Irene

Julia kletst ook heel veel: kan een heleboel dierengeluiden na doen. Zegt mama, heitie (papa in het Fries), zit, appel, kikkur (wijst dan ook naar een plaatje van de kikker) die, deze, klaar, kaas, happen, poes en zo kan ik nog wel even doorgaan. En iedere keer verbaas ik me weer hoe snel het allemaal gaat. Zucht....

Groetjes Gitte

ben ik dan de enige met een niet pratend kindje haha??mn nichtje ging ook pas met 2 praten en zie/hoor het wel meer,dus zo een uitzondering zijn we toch niet.....hier blijkbaar wel....

liefs jootje

Onze Julia is ook een kletskous.

Papa, mama, opa, oma, ajissa (Larissa, dochter van de oppas), peen (speen), paat (=paard), woef, appel, pssst (tegen de poes van de oppas), klaar, eet, bad, bed, dag, doei, hoi, pop, baby, broem (auto), toettoet (en dan op je neus duwen), mee (en dan haar jas pakken :)), dinke (drinken), fles, open, dich (= dicht), bal.
Ik geloof dat dat de hele lijst is :).

Volgens mij kijkt ze bij de oppas ook af en toe Dora, want ze zong ineens "titititititi do-aaaaaa" mee. Hihi!!
Verder zingt ze ook al een tijdje "hihihi, hahahah" als we " 'k Zag 2 beren" zitten te zingen.

Liefs Marit

Terug
Bovenaan