Woordjes

Leuk he, dat geklets!!

Hier ook een heuse kletskous. Ze maakt al zinnetjes van twee woorden. Mama lezen bijvoorbeeld, of mama drinken. Verder kan ze van een heleboel dieren al de geluiden doen, en is ze ook helemaal fan van de kikker (of wel kikka).

Het allernieuwste wat ze zegt, en wat ik echt super schattig vind is dikkie dik!

maar wij moeten wel oppassen met wat we zeggen, want het is een heuze na-aper geworden!!

Het leuke vind ik vooral wat ze begrijpt. Ik heb allerlei plaatjes boeken. En ze wijst bijna alle voorwerpen die ik vraag foutloos aan. Dus ze begrijpt nog veel meer dan wat ze zelf zegt!

Liefs,

T

Nou ik moet me bij mamajo aansluiten. Hier wordt ook niet zo veel echte woordje gezegt. verder dan papa, mama, die, apen(= slapen) en jaaaaa komt ze niet.

@ mamajo, heeft Kyandro inmiddels buisjes?Zou het er niet aan liggen dat hij minder hoort? Ik ben vorige week ook weer met Karlijn bij de huisarts geweest. Hij wil haar nog niet doorverwijzen maar dacht ook dat ze op dit moment een stuk minder hoort. Ik denk zelf dat Karlijn minder echte woordjes zegt omdat ze een stuk minder kan horen. Ze kletst namelijk wel de hele dag maar allemaal niet bestaande woordjes, of iemand moet weten wat koi koi betekend:)

Kyandro krijgt een dinsdag buisjes en neusamandelen eruit.het is helaas om een goede reden 3 weken uitgesteld....hopen erg dat hij daarvan opknapt,want hij is nog steeds doorlopend verkouden met oorpijn erbij.hij zit veel in zn oortjes en heb soms ook vieze oortjes....er zit veel vocht achter zn trommelvlies waardoor die idd ook minder hoort en constant druk op zn oren heeft....waardoor die savonds en snachts ook onrustig slaapt.
verder is ie ondanks dat best vrolijk en kan goed eten en drinken dat dan gelukkig nog wel....maar kan idd komen hoor doordat ze slechter horen minder praten....maar buiten dat zijn ze best nog en heel jong he.....het komt vast goed hoor met dat praten.als ze het maar snappen das ook belangrijk
als ik jou was zou ik toch een doorverwijzing vragen hoor is niet goed dat ze zo doof is...die huisarts van mij wou het ook niet doen maar was toch hard nodig bij Kyandro,dan kan je beter nog voor niks gaan dan te laat....

hoe gaat verder met je zwangerschap?weten jullie wat het gaat worden?

liefs jootje

Ik sluit me ook aan bij Esje en Mamaja, Warren klets de oren van mijn hoofd maar in een compleet niet te verstaan fantasietaaltje. Heeel snoezig maar wat lastig communiceren soms...

Hij begrijpt wel heel veel en kan ook vragen goed met ja en nee beantwoorden en kan ook keuzes goed aangeven (die! En dan wijzen naar het boekje dat hij wil). Ook met voorlezen kan hij vaak de laatste klank van een woord goed herhalen (poes = oes, schaap = aap etc.) En als papa binnenkomt is het meteen 'Daddy!!' met 'n big smile :)
Maar uit zichzelf dingen 'benoemen' doet hij nog niet.

Nu hadden wij ook wel verwacht dat het even zou duren, hij wordt 2talig opgevoed. Ik maak me nog geen zorgen hoor, zeker gezien het feit dat hij met echt alles (heel) vroeg was, laat hem dan nu maar eens zijn tijd nemen!

Wel waardeloos voor jullie Mamajo&Esje dat je kleine als zo vaak ziek is, wij waren er heeel bang voor omdat zoqel mijn man als ik een abonnement op de KNO arts hadden als baby/kind. Gelukiig lijken we gezegend met een kerngezond ventje.

Alleen dat doorslapen hè.... Dat komt ooit wel, toch??

X
Evje

@mamajo, wat spannend dat hij dinsdag buisjes krijgt en de amandelen eruit. Ben eigenlijk wel benieuw of je ook verschil in spraak gaat zien, nou ja horen..hihi, laat je dat ff weten?

Karlijn is verder niet veel ziek maar wel bijna altijd verkouden en veel aan haar oortjes trekken en met haar vinger erin. en sinds kort stopt ze ook eten in haar oor, gekke meid!
Heb al tegen mijn man gezegd dat hij maar een x met haar naar de huisarts moet gaan, die laat zich niet zo snel wegsturen zonder verwijzing:)

En zie topic over de zwangerschap. Bij jou schiet het al erg op he, spannend hoor!

@Essje:dat zijn 2 hele goede redenen om toch echt een doorverwijzing te vragen hoor!!
zou zeggen:wacht niet lang meer en ga!!
hier ook een huisarts die zeer eigenwijs is....mn dochter van 4 wou die ook al niet doorverwijzen...ik praten dat ze zo doof is en slecht volgt op school,heeft die toch zuchtend een doorverwijzing geschreven....met gevolg dat ook zei 5 maart weer buisjes krijgt en neusamandelen eruit gaan...en dat ondanks ze ook heel weinig ziek en verkouden is,dankzij de juf die zei dat ze slecht hoort in de klas en veel met de mond open zit word ze nu geholpen

liefs jootje

Diederik brabbelt er flink op los, al wel wat herkenbare woordjes maar ook hier nog veel onverstaanbaar. Hij zegt al wel: papa, mama, opa (oma vertikt hij nog), ape (= amen), ja, boe en meeh (koe en schaap). Het lijkt me heerlijk als hij wat meer kan gaan vertellen, dan kan hij zeggen wat hij wil etc. Komt vanzelf, hij is al zo groot!

Terug
Bovenaan