word knetter van me zelf

Hoi,

Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger en wil super graag stoppen met roken. Ik rookte een pakje per dag. Bij mijn eerste heb ik gewoon doorgerookt. Hij is het eerste jaar veel ziek geweest.
Ik wil nu zo graag stoppen. Het beheerst heel mijn leven, maar het is zo ontzettend moeilijk, Ik doe er nu nog 8 tot 10 op een dag. Ik zit de hele tijd te denken ooo wat heb ik toch zin in een sigaret. Word er echt gek van. Moet het echt laten ik weet het maar het lukt nie echt. Enne als er iemand komt moet ik het wel doen anders vragen ze gelijk of ik zwanger ben en ik wil gewoon niet dat ze het al weten.

WIE HEEFT ER NOG TIPS VOOR MIJ OM TE STOPPEN???

hoor het graag wat het is zo slecht voor dat kleine frummeltje

Hallo Pien,

Uit ervaring wet ik hoe moeilijk het is om te stoppen met roken. Ik ben in verwachting van mijn eerste (6 weken en 1 dag ;-)) en ik vind het moeilijk om van de sigaretten af te blijven. Gelukkig lukt het me.
Ik weet dat ze bij Stivoro (online) cursussen hebben voor zwangere vrouwen die willen stoppen met roken. Ook op de site babyinfo.nl vind je informatie over zwangerschap en stoppen met roken.
Ik wens je heel veel toi toi toi. Want het is zo veel beter om te stoppen voor je ongeboren kindje.

Groetjes,
Marijtje

hoi pien,

ik rookte ook maar ben ondertussen al 3 dagen gestopt!! de eerste dagen dat we wisten dat ik zwanger was rookte ik stiekem voor mijn vriend. maar ik begon me erg schuldig te voelen tegenover het hummeltje wat in mij groeit en dacht waarom kan een ander wel stoppen en ik niet? ik ben radicaal in1 keer gestopt. heb mijn pakje gelijk weggegooid!!(eerst wel even helemaal nat gemaakt zodat het onbruikbaar is, want ik ken mezelf ik ga zo grabbelen in de vuilnisbak). ik vind het heel moeilijk   maar dan denk ik wat stellen die maanden nou voor op een heel leven en wat doe ik mijn kind anders allemaal wel niet aan!! deze gedachten helpen mij om te stoppen. ik hoop voor jou dat het gaat lukken, je bent in ieder geval aan het minderen!! dit weekend had ik de vuurproef. vrienden en familie op bezoek!! er was 1 die vroeg of ik soms zwanger was, omdat ik gestopt was met roken maar om de schijn wat op te houden drink ik dan wel een wijntje!!
heel veel succes ermee!!!

Als eerste wil ik ej hel veel succue wensen om te stoppen. Ik ben ook gestopt met roken met mijn eerste zwangerschap. en ik rook nog steeds niet. Ik rookte 1 1/2 pakje per dag Dus kwas een zware roker. Hier een paar tips;

-Koop van die smerige nicotine tabletjes. Ik moest iets hebben waar ik naar kon grjpen als het niet te houden was. uit eindelijk spuugde ik het na 10 tellen al weer weg omdat het te   smerig is.

-plan je hele dag vol. zodat je geen afleiding en tijd hebt om te roken.

-bedenk dat je je niet lekerder gaat voelen als je toch die ene peuk op steek. geloof me je voelt je veel beter als je niet meer  rookt.

-Tel de peuken die je al niet gerookt hebt. Dus bijvoorbeeld; na drie dagen  al drie pakkjes sigareten niet gerookt. dan bedenk je je wel heel goed om die ene peuk op te steken.

-Als je in een stress-situatie zit, denk dan niet dat je nu moet roken omdat je het echt nodig hebt. bedenk dat die peuk je steeds stress veroorzaakt en dat je er nu een punt achter gaat zetten.

-en als het gelukt is trakteer je op iets moois voor je zelf. Ik heb toen mijn stoppen-met-roken-laarsen gekocht waar ik nog steeds plezier van hebt.

Heeeel veel succes,

Pamma

Hey Pien,

Wat vervelend voor je.... Ik rook gelukkig niet meer maar moet niet aan een peukie denken, maar jij dus nog wel helaas. Kan me voorstellen dat je je er druk om maakt.

Misschien helpt het als je om een vroege echo vraagt? Geen idee, soms doen ze dat maar weet niet of dit een reden is voor een vervroegde echo. Misschien gaat de zwangerschap dan namelijk meer bij je leven als je zo'n klein kloppend hartje ziet en je de gevaren van het door roken inziet?

Hopelijk lukt het je hoe dan ook om te stoppen. Succes meid!

Groetjes Jannie

Heey allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik ben van plan om morgen geen 1 sigaret meer te roken. Ook niet als er iemand komt. Ik vertel het dan maar gewoon.
Misschien helpt het wel als ik hier blijf schrijven hoe het gaat. Als jullie dat vervelend vinden moet je het zeggen maar eigenlijk hoop ik dat ik zo kan stoppen, want jullie schrijven altijd van die lieve reacties.

groetjes pien mv Daan

Hi Pien,

Nee joh dat is helemaal niet erg! Ik zou zeggen: spui hier zo vaak je wilt!! Ook als je het even moeilijk hebt en snakt naar een peukie....
Even hier komen spuien is altijd beter dan een sigaretje roken, dus we zien je graag hier!
Wat ook misschien helpt: doe ook elke week geld in een potje (dat je anders uit had gegeven aan sigaretten) en koop er af en toe iets leuks voor, voor jezelf. Dat helpt misschien.

Succes en zet m op!

groetjes Jannie

Terug
Bovenaan