word knetter van me zelf

Ik was ook megamegamega verslaafd en had al meerdere stoppogingen ondernomen. Lukte telkens niet. Uiteindelijk heb ik acupunctuur gedaan en dat heeft me echt heel erg geholpen! Je moet het alsnog zelf doen, maar acupunctuur zorgt dat je het niet meer uitsluitend van je wilskracht moet hebben. Het gaf mij rust en vertrouwen. Na mijn zwangerschap ben ik ook nooit weer begonnen (want 1 sigaret bestaat niet voor mij. 't Is alles of niets.)

Succes! Als je het écht wilt, dan gaat het je zéker lukken!

Ik denk dat er even iemand heel boooos op jou moet worden!!!
MIsschien moet je je gewoon bedenken dat jij het leven van je kindje op het spel zet??
LIjkt me toch dat je dat niet wilt??

Wat nou als hij een slechte start heeft ...door jouw schuld!!
Wil je dat op je geweten hebben??
Je bent slim genoeg om zwanger te raken...wees dan ook zo slim om je verantwoording te nemen!!

sorry dat ik zo bruuuut overkom...Maar vind gewoon dat je moet stoppen..niks moeilijk doen...stoppen ermee!!

Enne...ik weeet waar ik over praat hoor..ben 7 jaar terug ook gestopt omdat ik zwanger was!!

dus ik geef je bij deze een schop onder je kont !! hoop dat dit berichtje helpt!!

( evengoed sterkte ermee hoor.......ben niet echt boos hoor...  hihi)

Hey Pien, hoe gaat het nu, wil het lukken?
Gewoontes zijn aangeleerd gedrag, die je mee hebt gekregen van huis uit, maar veel vaker jezelf hebt aangeleerd. Iets wat je hebt aangeleerd leer je niet zomaar af, omdat het zo ingebakken zit in je systeem, maar het is wel degelijk af te leren. Begin eens met je sigaret te vervangen door iets anders, haal lollies of zuigsnoepjes in huis en neem er een als je behoefte hebt te roken. Je behoefte zal afnemen en bedenk jezelf dan dat je die behoefte maar mooi hebt bedwongen. Je laat jezelf zien dat je dat kan en dan wordt het makkelijk om door te zetten. Daar krijgt je zelfvertrouwen ook weer een boost van.

En misschien helpt het als je mensen in vertrouwen neemt, die kunnen je steunen als je dat nodig hebt!
Heel veel succes ermee!
Karin

Hoi allemaal,

T lukt nog steeds niet k ga helemaal trillen en beven. Ik wilde nicotine pleisters gaan plakken, maar op de gebruiksaanwijzing word het sterk afgeraden.
Zelf denk ik dat dat komt omdat er nicotine in zit, dus of je nu rookt of pleisters plakt maakt dan niet uit, maar toch durf ik het niet, heb het aan mijn verloskundige gevraagt en die ging het voor me uitzoeken maar dat weet ze pas over 2 weken, dus ik dacht misschien hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie of het wel of niet mag.

groetjes pien

pleisters zou ik zeker niet doen....
want dan komt er ook nicotine in je lijf..
Maar ja als je jezelf 2 weken geeft om door middel van de pleisters te stoppen.....kun je het misschien wel doen..
Dan ben je er wel vanaf...!! Heeft je kindje nog wel 2 weken nicotine..maar daarna niet meer..en daar gaat het uiteindelijk om he?

gr marjolijn

Niet alle reacties zijn even leuk om te horen Pien, maar ik zou zeggen: ga even googlen op zwanger + roken en hopelijk kom je zelf tot de ontdekking dat je nu moet stoppen! Het is echt funest voor je ongeboren kindje.... Je knijpt als het ware telkens de luchttoevoer af, lijkt me geen fijn gevoel als je zo'n sigaret aan je mond zet.

Dus: schop onder je kont inderdaad en gooi die klote-dingen de prullenbank in!

Sterkte ermee!

Groetjes Jannie

Terug
Bovenaan