Yep, ik ben het met jullie eens ladies.
Volgens mijn man maak ik mij ineens druk omdat de bevalling voor de deur staat nu, haha! Maar dit is nu naar eigen ervaring mijn mening.
Verlof; véél te kort voor vrouwen... een opbouw systeem zou veel beter zijn denk ik. Eerst volledig verlof en daarna stukje bij beetje. Om voor de mannen nog maar te zwijgen!! Als ze de kosten voor kraamzorg willen drukken, geef die kerels dan meer verlof! Heb ik meer aan als zo'n kraamverzorgster die hier 44 uur komt!
Borstvoeding; durf tegen de vk en kv maar eens te zeggen dat je het niet ziet zitten om bv te geven! Wij gaan het dan wel proberen, maar ik kan mij voorstellen dat als je dit niet wilt het bijna niet durft te zeggen door het pró bv beleid dat ze voeren.
Medici; nou ben ik 2x in het zh geweest ivm een groei echo, maar hoe daar met je om gegaan wordt door de gyn, vind ik echt schofterig. Er wordt nergens naar geïnformeerd, het is liggen, meten, je eigen buik gel vrij maken en weg wezen (nogmaals = mijn ervaring). Nadat je héél lang hebt moeten wachten.....
Vk; niets over te klagen op zich, heel aardige vrouwen maar er is in 8 mnd tijd niet één keer aan mij gevraagd of ik tegen de bevalling op kijk bijv. Daar had ik best met ze over willen spreken en ik ben niet het typ dat daar zomaar zelf over begint...
Komen we automatisch op pijnbestrijding; en net als jullie vind ik dat de ergste.
Het lijkt wel of nl vrouwen óf betutteld worden óf niet serieus genomen worden. In het boek: veilig bevallen wordt het nut van pijn beschreven en zoals het daarin uitgelegd wordt, klinkt het allemaal erg logisch. Maar niemand lijkt er tijdens het zwangeren aandacht aan te besteden. ..... We moeten het maar gewoon ondergaan en als het écht maar dan ook écht tegen zit, mogen we misschien wel.......
Nou dat vind ik echt kul. Ik snap de terughoudendheid hierin wel, maar vind dat ze in NL wel erg ver gaan.
Met de bevalling voor de deur, knijp ik 'm behoorlijk idd en het was fijner geweest als ik mij gerustgesteld had gevoeld dat er eventuele pijnbestrijding in de buurt zou zijn mocht dit nodig wezen...
Het hoeft van mij niet zo als ik Amerika, dat er direct met je omgegaan wordt alsof je dood gaat, maar iets meer aandacht daarin mag van mij wel.
Maar nee hoor, deze nederlandse mevrouwtjes moeten gewoon doen wat de natuur ze heeft opgedragen en verder praten we er niet te veel over....
Als dhr. Peter Jan Balkenende met zijn teen in het ziekenhuis ligt is dat wereld nieuws, maar als wij vrouwen volledig opengescheurd en f geknipt een kind gebaren hebben is dat de normaalste zaak van de wereld..
Oh ja en nog even voor de mannen; zij mogen wel wat zorgzamer met hun zwangere dames omgaan. Want hoe lief, aardig en behulpzaam ze ook zijn, ze hebben werkelijk geen idee wat striae, hangtieten, blubberbuiken + konten en hormonen met je doen!
Zow, haha ... iemand anders nog wat?!
Leuk onderwerp om te discusseren idd!
Ben erg nieuwsgierig, kom maar op!
Groetjes G.