Wordt het eerste kindje 's nachts wakker van de baby?

Hallo moeders,

Vraagje. Wij hebben een zoontje van 2,5 jaar en we gaan voor een tweede. Nu is mijn vraag: wordt een eerste kindje nou niet constant wakker 's nachts van het gehuil van een baby? En als dat zo is, wat kun je er dan eventueel aan doen?

Zijn er ook ouders die ervaring hebben met het samen laten slapen op een kamer? Mijn zoontje zal ongeveer 3/4 jaar zijn als de baby dan geboren zou worden. Als de baby dan doorslaapt, is het voor hen dan leuk om samen te slapen? Qua behuizing is het niet nodig hoor, ze kunnen allebei een eigen kamer hebben. Of is het voor de oudste dan een beetje een indringer omdat hij zijn eigen kamer ineens moet delen?

Groetjes Ger.
 
hoi ger,

gefeliciteerd met het doorhakken van de knoop en er voor te gaan.

om antw op je vraag te geven heb ik eens gelezen dat je de kinderen het beste appart te laten slapen tot de jongste doorslaapt.
om zo niet de n8 rust van de oudste te verstoren de kans is groot dat ie daar van wakker wordt.
maar ik heb er geen ervaring mee alleen met een weekje in een huisje met zijn alle op 1 kamer. toen werden ze van elkaar wakker. vooral de oudste van de jongste.
hij sliep al door maar omdat hij in de wagenbak sliep werd hij wakker `snachts hij was toen 10 weken.

groetjes monique
 
Hoi
wij hebben twee zoontjes van bijna vijf en eentje van bijna twee. Ook ik heb me van te voeren zorgen gemaakt of dit wel goed zal komen. In de eerste weken na de geboorte van de jongste is alles nieuw en anders voor de oudste maar naar een week of twee drie werdt hij s'nachts nergens meer wakker van. Nu is het zelfs zo dat de oudste de laatste tijd vaker wakker wordt vanwege zijn exzeem en de jongste slaapt dan gelukkig lekker door zelfs als de oudste alles bij elkaar schreeuwd van de leuk en frustratie dus zo zie je maar het komt allemaal goed


 
Hallo Ger,
mijn dochter Inge werd geboren toen mijn zoon Gijs nog net geen 2 jaar was. Ze slapen beiden op een eigen kamertje. Wonderwel is Gijs nog nooit wakker geworden van het huilen van zijn zusje. Ze is inmiddels bijna 1 jaar en kan soms wakker schrikken van een nare droom en de hele tent bij elkaar gillen. Dan nog ronkt Gijs overal doorheen. Andersom is het ook zo. Kleine Inge slaapt overal doorheen 's nachts, ook als Gijs de boel een keer op zijn kop zet. Dus ik denk dat je je er geen zorgen over hoeft te maken; het zal de natuur wel zijn die dat zo geregeld heeft.

Groetjes van Marieke
mama van Inge (11 mnd) en Gijs (bijna 3)
 
Hoi



Mijn dochter is 21 maand en de jongste 5,5 week. Als de oudste de
jongste hoort dan wil ze persee uit bed en anders wordt ze heel
verdrietig en moet je haar echt gaan troosten. Als ze haar zusje ziet
moet ze er altijd heen dus bij ons zou samen op de kamer absoluut geen
optie zijn. Ook snachts halen we de jongste gauw van haar eigen kamer
af en de luier en voeden doen we beneden! Misshien wordt ze er snachts
niet wakker van maar ik waag de gok niet. Zo vriendelijk ben ik snachts
niet namelijk!!!

 
Hoi Mattea,
(ik hoop dat ik je naam nou goed schrijf.....)

Wat leuk om te zien dat je schrijft dat je 's nachts niet zo vriendelijk bent. Hahahaha dat heb ik ook namelijk. Vroeger en soms nog steeds kreeg ik wel eens de vraag van: waar kunnen we jou voor wakker maken 's nachts? Nou helemaal niet! antwoordde ik dan altijd.

Ik houd er ook echt niet van om 's nachts uit mijn slaap gehaald te worden. Ik heb al zitten denken dat we misschien wel oordopjes kunnen gebruiken voor de oudste. Als dat lukt. We zien dan wel. Maar ik vroeg me af of moeders hier dus ervaringen mee hebben. Wordt de oudste veel/snel wakker enz.

Ben benieuwd hoe het allemaal moet gaan.

Groetjes Ger.
 
Hoi Ger,

Wij hebben twee jongetjes, 2 driekwart  en 1 en een half jaar oud. Het eerste half jaar heeft de kleine bij ons op de kamer geslapen, in z'n wiegje. Daarna is hij naar de kinderkamer verhuisd, en slaapt dus sinds een jaar bij z'n broertje op de kamer.

In principe slapen ze lekker door, maar d'r wil d'r wel eens eentje ziek zijn, dromen, etc, waardoor ze huilen of scheeuwend wakker worden. Ik heb me d'r altijd over verbaasd dat de een op volle kracht schreeuwt terwijl de ander op nog geen halve meter afstand rustig ligt te slapen. Onvoorstelbaar, maar echt waar!

 
hoi Ger,
Wij hebben 2 meiden (3,5 jaar en 22 maanden). Ze slapen allebei op een eigen kamertje, de jongste vanaf dat ze 3 maanden was. En het is maar 1x voor gekomen dat ze allebei tegelijk wakker waren en aan het huilen waren. Gelukkig was mjin man er ook, dus we hebben allebei een kind getroost.
Onze jongste is vanaf haar geboorte tot kort geleden veel ziek geweest. Dit resulteerde in nachtelijke huilbuien van soms 2- 3 uur, maar onze oudste is hier nooit wakker van geworden.   In mei is ze geopeerd aan haar neusamandelen en zijn de oortjes doorgeprikt en vanaf de operatie gaat het super en horen we haar 's nachts niet meer.
Overigens: mijn man wordt ook nooit wakker als één van de meiden huilt, ik ben de enige in huis die er last van heeft.   Misschien hebben de meiden een gen van hun vader geërfd ?

groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan