Wordt het eerste kindje 's nachts wakker van de baby?


hoi mijn dochter is afgelopen mei geboren en ik heb een zoon van bijna 3.
hij is een keer wakker geworden ik heb hem toen erbij gelaten om te kijken wat er allemaal gebeurde flesje geven en samen in bed gelegd sindsdien is hij nog wel eens wakker geworden niet vaak maar kwam niet meer uit zijn bed omdat hij wist wat er gebeurde..

groetjes elvi

 
Hoi, mijn oudste was 1 3/4 jaar toen zijn zusje werd geboren. Toen zij 4 maanden was gingen ze op 1 kamer slapen. Maar tijdens de geboorte is hij heel even wakker geworden (bevalling van 2 3/4 uur midden in de nacht, dus niet de tijd of het bewustzijn gehad om hem weg te brengen). En daarna is hij denk ik nog 1 keer wakker geworden van haar, ze is nu 3 jaar en 3 maanden! Zelfs bij ziekte en nachtmerrie huilbuien 's nachts hebben ze geen last van elkaar.
's Avonds is het een ander verhaal. Hij wil dan gaan slapen, zij spelen en kletsen. Dat botst nog wel eens. Eerst sliep hij zonder probleem toch in, nu leggen we haar soms even in ons bed tot ze slaapt wanneer ze niet stil wil worden. En ook 's morgens is zij al vroeg het zonnetje, of eigenlijk de stuiterbal in huis, terwijl hij (net als ik wil) uitslapen en heel rustig wakker wil worden. Maar al vroeg heb ik geleerd haar naar beneden te begeleiden, voor een bord cruesly (stuk sneller klaargemaakt  dan een boterham) te zetten en een beker drinken. En dan zelf snel terug het bed in, verder dutten, terwijl zij heerlijk rustig beneden speelt. wel de deur open, zodat je al snel hoort wanneer het mis gaat.
 
Terug
Bovenaan