wordt mij iets aangepraat???

Hallo

Ben benieuwd naar andere meningen, want ik wil geen eigenwijze moeder zijn...

Vanaf de intake van het (antroposofische) CB gaat het al niet lekker met mijn zoon. Inmiddels weten we dat het een liesbreuk is, maar dat wisten we toen niet. Ik dacht dat hij elke 2 uur huilde van de honger. Het CB gooide het bijna meteen op 'inhalen vanwege laag geboortegewicht' (begrijpelijk voor mij) maar dachten ook aan een koemelk intolerantie. Nou at ik al yoghurt en melk enzo vanaf dag1 en hij had er nooit last van. Maar goed, ik wil het beste voor mijn zoon, dus schrapte alle zuivel voorlopig. Lastig, want ik ben ook vegetarier (geen vlees en vis) en gebruik dus veel zuivel en aaverwante producten.
Klachten gingen niet echt over en het werd duidelijk dat er een liesbreuk zat. Nou heeft Loek ook veel pukkels op zijn gezicht en borst gekregen. De kinderarts in het ziekenhuis zei dat het hormoonpukkels waren. Niets aan de hand, gewoon 'afkicken' van de hormonen. Vet houden en het gaat over. Nou was ik weer bij het CB en ze denken toch echt dat hij een voedselintolerantie heeft, want het is vast niet alleen hormonen... Nou 'mag' ik van ze voorlopig ook geen chocolade en pindakaas (mijn broodbeleg nu ik geen kaas 'mag') toch echt geen zuivel en kaas, liever ook geen soja (dag ALLE vleesvervangers) en nog wat dingen die ik niet eens wil onthouden!
Ik krijg af en toe het idee dat ze me een voedselintolerantie aan het aanpraten zijn. Volgens mij is dit 'in' ofzo. Net als burnout een paar jaar geleden (hopelijk geen beledigden onder jullie, ik had 't zelf ook!) Ze geven toe dat ze het niet zeker weten, maar voor de zekerheid.... Nou, de pukkels zijn al bijna weg en ik heb NIETS veranderd in mijn eetpatroon. Ben alleen maar minder gaan gebruiken door hun adviezen. Ik wordt hier helemaal simpel van!

Ben ik nou eigenwijs, of gezond kritisch op wat ik voor waar aanneem?

Hoi woedel.
Wat vervelend zeg dat je niet weet waar je aan te bent.
Ik moet zeggen dat ik de adviezen van het cb ook met een korreltje zout neem.
Ik denk dat je op het advies van de kinderarts afmoet gaan,die hebben er tenslotte toch wel wat langer voor geleerd en komen natuurlijk ook dagelijks dingen tegen.
Ik weet natuurlijk niet hoe de pukkeltjes eruit zien maar Teun heeft ze ook gehad en nog vele meer hier op het forum,ik ben ook naar de ha gegaan en die zei ook dat het met hormonen te maken had. Als je het niet vertrouwd zou ik nog even naar de ha gaan.
Het lijkt me voor jezelf ook niet gezond als je niks meer mag eten.
Succes en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en weer lekker kunt eten!
Groetjes Mikkie.

Hoi hoi,

Laat je niet gek maken! Ik zou vooral op mijn eigen gevoel afgaan. Als je zelf het gevoel hebt dat je kindje niet tegen bepaalde voedingsmiddelen kan, dan kun je natuurlijk uitproberen of de klachten of de pukkeltjes weggaan als jij het een tijdje niet eet. Zijn er trouwens (naast de liesbreuk en de pukkeltjes) andere klachten?

Pukkeltjes heeft Senne ook en dat is een tijdje steeds erger geworden, maar trekt nu langzaam weg. Op het CB werd gezegd dat dit idd van de hormonen komt. Het lijkt mij logisch dat als er pukkeltjes ontstaan door voedselintolerantie, dat deze ook op het gehele lichaam voorkomen, niet alleen in gezicht en nek. En de adviezen die je krijgt.. geen melkprodukten, geen chocolade, geen pindakaas, geen sojaproducten,  enz.. waar zou hij/zij (sorry!) dan allemaal allergisch voor zijn??? Het lijkt me ook niet erg gezond als jij bijna niks meer mag eten, daar wordt de voeding ook niet veel beter op.

Ik ben natuurlijk geen arts, dus ik heb geen idee hoe het werkelijk zit. Van de andere kant zou het ook niet fijn zijn als er wél sprake van voedselintolerantie is en je er niks aan hebt gedaan. Kun je niet een soort 'second opinion' krijgen van je huisarts ofzo?

Succes ermee, ik hoop dat t allemaal snel over gaat!
Dionne

Hoi,

je zou gewoon kunnen proberen een beetje zuivelproducten te nemen. Ik heb een tijdje voor Agis gewerkt om voedselmachtigingen te beoordelen en ik verbaasde me over de hoeveelheid kinderen die leiden aan koemelkallergie en heb idd een beetje het idee dat het in is. Nu zullen een hoop kinderen ook echt niet tegen koemelk kunnen, maar ook bij mij werd aangeraden om te stoppen met het nemen van zuivelproducten toen Laura slecht dronk en een beetje huilde. Bleek ik gewoon niet genoeg voeding voor het kind te hebben! Ik ben toen tegen alle adviezen in gestopt met de bv en kolfde de eerste dag met moeite 200 cc. De dagen daarna heb ik niet eens meer gekolfd en er kwam helemaal niets! Het huilen was over. Het slechte drinken bleef en de arts bij het cb raadde me helemaal niet aan om over te gaan op pepti ofzo. De vk bij het cb riep wel meteen koemelk allergie, dus zelfs bij het cb zitten ze niet op een lijn. Laura eet trouwens nog niet genoeg, maar dat heeft volgens mij niets met koemelk te maken. (Hebben jullie die babyvoeding wel eens geproefd?)

Groetjes Ilona

ook ik ben geen deskundige, maar geloof me: als je kleine een voedselallergie of intolerantie heeft, dan merk je dat wel hoor! Aan meer dan een paar (of wat meer) pukkels! mijn man is lactose-intolerant, vandaar...

Hoi,

Naar wat ik ook soms lees, is dat het nog niet eens zeker is dat wat jij eet invloed heeft op de borstvoeding. De wetenschap is er nog niet helemaal uit. Allleen maar een vermoeden van, maar lees je andere onderzoeken dan lees je het tegendeel. Wie en wat moet je geloven? Ik weet het ook niet. Bij twijfel kun je naar de ha gaan, maar weet hij/zij het dan wel?

Nou veel schiet je niet op met mijn uitleg, alleen vertouw niet blindelings wat iedereen zegt en vertouw je eigen verstand.

Groetjes,
Marjanne

Terug
Bovenaan