wordt mij iets aangepraat???

Hoi,

Ook Yanick (nu 4 weken) heeft sinds 2 weken heel veel pukkeltjes in zijn gezicht en nek. In de loop van de dag wordt het weer minder en dan komen ze 's ochtends weer terug. Ik was dinsdag op het consultatiebureau, en daar zeiden ze er niks van. Ik heb er ook niet naar gevraagd, omdat heel veel baby's dat volgens mij hebben. ALs je op internet zoekt op babyacne,  kan je er best veel over vinden.  

Ik zou me dus niet te druk maken om wat je zelf eet!    

Hoi Woedel,

Tijdens mijn zwangerschap heb ik veel wisselende verhalen over CB's gehoord, maar de negatieve overheersten toch. Vele moeders komen er onzekerder vandaan, wat toch de bedoeling niet kan zijn. Jammer, want op zich lijkt het mij een nuttig bureau.
Hoewel ik er pas één keer geweest ben, kreeg ik van de kinderarts geen goede indruk - ze is erg wijfelachtig en kon de helft van mijn vragen niet beantwoorden!

Maar goed, hier heb je niet zoveel aan. Mijn instelling is dat iedere moeder vooral op haar eigen instinct moet vertrouwen. Jij kent Loek toch zeker het beste van allemaal!?! Uit je verhaal maak ik op dat je diep in je hart het CB ongelijk geeft. De kinderarts in het ziekenhuis maakt zich nog geen zorgen over allergie, dan ga je toch voorlopig van zijn advies uit? Ik zou wel alert blijven, zodat je snel kunt ingrijpen als je toch de indruk  krijgt dat er iets is. Gezond verstand en jouw deskundigheid van Loek helpen je daarbij! En anders zou ik inderdaad eens naar de ha gaan of nogmaals de kinderarts in het ziekenhuis vragen...

Hoe dan ook, laat je niet gek maken meid! En let ook op je eigen gezondheid...
Succes en groetjes,
Tess

Hoi!

Ik kan het niet na laten om hier op te reageren. Mijn beste vrienden leven antroposofisch en vanaf de zijlijn krijg ik er dus aardig wat van mee. Elke keer als er wat is met hen of de kinderen, wordt het gezocht in de hoek van het voedsel. De oudtse mag geen gewone suiker (want geraffineerd en dus niet goed) en geen zuivelproducten. De jongste mag zo veel niet dat ik de draad al kwijt ben. Een echte voedselintolerantie is echter nooit aangetoond en de klachten zijn ook niet echt verdwenen na het stoppen van het gebruik van de producten. Natuurlijk reageert je lijf erop als je eerst heel lang geen suiker gebruikt en dan opeens wel, maar ik verbaas me over het altijd maar weer "het ligt aan het eten". En het houdt niet op bij de kinderen.... Vermoeidheidsklachten bij volwassen? Eten veranderen! Vind ik soms toch wat kort door de bocht (of eigenlijk te breed door de bocht als je snapt wat ik bedoel). Maar ja, antroposofie is toch gestoeld op bepaalde ideeën over hoe je lichaam en geest in balans moet houden en dat zie je terug in de adviezen.
Op een gewoon CB wordt er m.i. minder snel zo op gereageerd.

Zoonlief hier is momenteel en al pukkel. Gewoon moederhormonen die er nog even uit moeten. Daarnaast heeft hij "engelenkussen" op zijn oogleden (ooievaarsbeet, kluwen van bloedvaatjes), dus hij ziet er prachtig gevlekt uit. De eerste had  al die pukkels  ook en het verdween vanzelf. Gewoon de huid niet uit laten drogen, niet te veel zeep gebruiken of te veel in bad en dan gaat het bijna altijd vanzelf over.

Succes in ieder geval en laat je niet gek maken!

Groetjes Dionne/vis78

p.s. Ben je zelf een echte die-hard antroposofisch gezien? Ben wel nieuwsgierig....

Nee,
geen die hard. Ik kijk graag wel verder dan klacht-medicijn-over. Ik ben zelf reflexzonetherapeut en kijk beroepsmatig vaak naar de 'zin van ziek zijn'. Maar ik ben ook nuchter en het moet niet te gek worden!!!
Het CB maakt het mi iets te gek nu!

Groetjes!

wij doen mee met een voedselallergieonderzoek en bij het errste gesprek vertelde die mevrouw dat er erg vaak onterecht het vermoeden van voedselallergie wordt uitgesproken en met name wat betreft koemelk.
Het CB komt hier vaak veel te snel mee!
Ze vertelde van moeders die vaak zo bang zijn gemaakt dat ze alleen nog maar op appels en een blaadje sla leven.
Ik zou me door laten sturen naar een deskundige in plaats van hun advies opvolgen.
En ga op zijn minst naar de huisarts in plaats van alles van Het CB aan te nemen.

Als het CB dat tegen mij zou zeggen, zou ik zeggen ze kunnen de boom in!
Als een kindje echt allergisch is en de pukkeltjes dus eczeem zijn, dan moeten ze veel last hebben van jeuk. Bovendien gaat een voedselallergie volgens mij ook vaak gepaard met maag/darmklachten... En ik heb ook gelezen dat alleen van koemelkeiwit is bewezen dat het helpt als mama dat niet meer gebruikt. Al die andere zaken (pinda's, chocolade etc) daar is het nut absoluut niet van bewezen!!
Enne, allergische eczeem ontstaat meestal pas na 3 maanden, omdat het immuunsysteem van de ukjes dan pas ontwikkeld genoeg is...

Je hebt een goede reden waarom je baby vaker huilt (liesbreuk) en ik begrijp dat het weglaten van koemelkeiwit geen effect heeft gehad? Dan zou ik geneigd zijn de kinderarts te geloven... Mijn zoontje heeft ook een heleboel pukkels en bultjes en ik heb ook te horen gekregen dat hormonen zijn en dat vanzelf overgaat. Omdat hij goed groeit en bloeit, maak ik me ook helemaal niet druk.

Ik zou zeggen, volg je gevoel!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

Terug
Bovenaan