Wordt vrijdag ingeleid..

Dankje wel voor al jullie lieve reacties,

Ik wordt ingeleid omdat ik mijn eerste bevalling als traumatisch heb ervaren en dat heel snel ging, 1 uur.. Omdat dat zo heftig was durf ik niet zonder pijnbestrijding te bevallen, maar omdat een 2e sneller komt zullen ze daar niet op tijd bij zijn.. Dus vandaar. Je zal misschien denken nou wat een luxe probleem als je er maar een uur over hebt gedaan maar ik denk dat er ook vrouwen zijn die er net zo over denken als mij!

Nu weet ik precies wat er komen gaat, er is een heel plan geschreven wat er wel en niet gedaan moet worden bij me ( psychologische ondersteuning ) Maar we zullen zien hoe het loopt!! Ik ben iig heeeeeeeeeeel blij als ze er uit is haha!!!

Groetjes

een uur klinkt in eerste instantie lekker, omdat je maar kort pijn hebt, maar ik denk dat het met name geestelijk veel te snel gaat. Voor je weet wat er gebeurd heb je een baby, lijkt me best moeilijk inderdaad!

ik ben ook ingeleid voor mijn dochter. Ik vond het wel prettig. De dag ervoor hoorden we dat het wel verstandig was. Ik wist meteen waar ik aan toe was, kon die avond thuis nog alles regelen: geboortekaartjes nog een keer bekijken, emails wegsturen, familie inlichten, opruimen, tas pakken, enz.
's ochtends naar het ziekhuis. We zijn de hele dag in een 'bevalkamer' geweest en dat was lekker knus. Wat gelezen, je wordt goed in de gaten gehouden en zo ben je even bezig. Twee keer gel gehad en uiteindelijk zette dat zich door.
Het is echt wel zo dat de gyn om zes uur naar huis ging en daar was je dan met twee verpleegsters. Ik ben bevallen om 20.30 uur mbv de verloskundige.
Je wordt daarna in de douche gezet en kan dan in bed liggen.

Ik vond het een prettige ervaring, het was niet echt een super medische noodzaak, dus ook niet eng ofzo. Ik houd wel van een 'deadline' en nu wist ik precies wanneer het ging gebeuren,
Sterkte!
gr,
Sabine

Terug
Bovenaan