Worstelkampioen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Help!!
Elke keer als ik de luier van Floris wil verschonen eindigt dat in  een flinke worstelpartij. Hij ligt absoluut niet  stil, gaat draaien, zijn heupen omhoog  gooien, zich helemaal stijf houden enz enz. Het is echt een drama....
Ik probeer 'em al af te leiden met liedjes zingen,  speeltje geven enz maar niets werkt (althans  niet de hele verschoonbeurt door). Hij is even afgeleid maar  binnenkortste keren  begint het worstelen weer.

Herkent iemand dit? En hebben jullie tips want  het wordt elke dag een grotere opgave om hem te verschonen. Verder is het trouwens een heel lief en vrolijk kind.

Groetjes Femke  

Hier hetzelfde! Tips zijn welkom

Wat soms helpt is wat drinken meenemen. Dan ligt zij lekker op haar rug wat melk/diksap te drinken en kan ik in een razend tempo haar luier verschonen. Maar verder is het een potje vrij worstelen. Niet eens dat ze het erg vindt ofzo, ze ligt gewoon niet stil.

Succes, KT

Dat drinken geven ga ik eens proberen!

Floris vindt het wel een drama. Hij houdt er niet van om op zijn rug te liggen (slaapt ook altijd op zijn buik) dus als ik hem dan op zijn rug probeer te houden (met zijn benen omhoog) dan wordt hij woest .

Hij moet trouwens morgen naar het ziekenhuis voor een foto van zijn heupjes. Ik vraag me af hoe ze dat willen maken maar we zullen 'em wel stevig in de houdgreep moeten houden.

Heeft hij pijn (aan z'n heupjes) als hij op z'n rug ligt?
ook omdat je zegt dat er foto's van gemaakt worden, of heeft dat een andere reden?

Ida

Succes morgen, ik hoop dat alles goed is.

Heather is ook zo'n buik-kindje! Het is helemaal een ramp met zo'n poepluier...  Echt, alles kan onder zitten omdat madam geen 2 minuten stil kan liggen. Nou ja, verder is het ook een ontzettend vrolijke, speelse en blije dreumes, dus dit nemen we maar voor lief.

KT

En aankleden... zucht...

Hij krijgt een foto van z'n heupjes omdat ze denken dat zijn heupjes niet helemaal gelijk zijn. In de familie van mijn man komen heupafwijkingen voor dus ze zijn extra alert erop.

Volgens mij heeft hij geen pijn aan zijn heupjes (heb ik ook aan gedacht) omdat hij als hij afgeleid is niet draait, huilt, worstelt. Ik zou verwachten dat hij dan altijd heel hard zou huilen.

KT, ik ben toch blij dat ik niet de enige ben met zo'n draaikont. Aankleden is hier ook een drama. Het beste werkt nog door hem te laten zitten of staan met het aankleden (alles behalve liggen) en poepluiers zijn bij ons ook één grote ellende. Soms zit echt alles onder omdat ik 'em niet meer kon houden. Ik gebruik trouwens soms  ook  van die luierbroekjes. Dat scheelt ook weer iets bij het verschonen maar die zijn wel een stuk duurder dan gewone luiers.  

Ooooh, herkenbaar! Lara draait ook alle kanten op. Tot nu toe heb ik nog geen echt poepluier-drama gehad. Maar het hele verschoonproces gebeurd wel met tig "pauzes", omdat mevrouwtje weer op d'r buik is gedraaid, zich aan mij optrekt en van alles en nog wat wil hebben en het dan binnen 3 seconden weer wegggooid... Aan de reacties hier te lezen hoort het helemaal bij de leeftijd, dus ik probeer het ook maar te accepteren. Dan doen we maar wat langer over het aan- en uitkleden.
Aan de andere kant merk ik dat ze al heel goed begrijpt wat er moet gebeuren, dus in veel gevallen reageert ze ook wel goed als ik zeg dat ze even moet gaan liggen, als ze d'r voetje aan moet geven voor sokken of een broekspijp, enz. En de dingen die ik aan- of uit  kan trekken, zonder dat ze ligt (dus zittend of staand), doe ik dan ook zo. Dan beperk je de lig-momenten ook zoveel mogelijk en houden we afwisseling.
Het drinken geven vind ik ook wel een goeie tip!

Sterkte allemaal met de worstelaars!!!

gaat idd vanzelf weer over.... Ik zit nu in het tijdperk dat het soms héél goed gaat en soms niet.
Met dat goed gaan, komt ze als ik het vraag naar me toe. Zéker s'avonds... ik leg alles klaar op de bank en roep haar.. ze klimt dan zelf op de bank en gaat liggen (niet altijd hoor!) Ze weet dat als d'r pyama aan is, ze bij mama op schoot nog een lekkere papfles krijgt!!

Groetjes Debby

Terug
Bovenaan