ww of wao????

ik heb sins kort een o uren contract gekregen ik had een 24 uur contract en dus een deel van de kostwinner maar omdat het niet zo goed ging op t werk werd dat 0 uren maar nu zit ik in de ziektewet en dat duurt langer dan ik gehoopt had en de toekomst ziet er qua betermelding voorlopig niety goed uit de eerste maand heeft mijn baas wat geklooit met vak uren zodat ik niet in de financiele ellende kwam maar dat houd ook op en ben inmiddels 3 mnd verder zonder inkomen heb ik recht op uitkering??????

Hoi,

Wao volgens mij zowiezo niet, daarvoor moet je volgens mij eerst 2jaar ziek zijn, maar ik denk wel dat je recht hebt op ziektewet, waarschijnlijk word dan gekeken naar het gem aantal uren dat je het afgelopen jaar hebt gewerkt, maar je moet echt niet wachten hiermee, veel van dit soort dingen moet je binnen een bepaalde tijd aanvragen, loop gewoon het cwi binnen ofzo, die kunnen je dat wel vertellen, je kunt ook bellen maar dat is 1 HELE GROTE ellende, wachten teruggebeld worden ed..

Succes Gr MJ

hi,

ben je ziek geworden toen je al 0 uren contract had? want je baas  mag tijdens ziekte geen wijziging in cointract door voeren. als je wel een 0 uren hebt dan wordt het gemiddelde van 3 maanden uitgekeerd. en daar heb je dan ook recht op! laat je eens informeren bij de bond.... of als je geen lid bent kan je wel kijken op een site van een bond (bijv abvakabo) of informeer eens bij het uwv, das de uitkerende instantie die je ziekte betaald aan je baas.

laat je niet in de luren leggen hoor! ook vak dagen inzetten is een goeie van je baas.... daar is hij mooi mee geholpen (scheelt kosten en verzuimcijfers...had je geen ouderschaps verlof op kunnen nemen voordat je overging naar 0 uren contract? dan heb je wel minder uren die ook niet uitbetaald worden maar in dit geval had het gunstiger geweest

sterkte!   van een leidinggevende moeder uit de zorg

ik heb in aug een nul uren contract gekregen en in sept ziek geworden ik heb eerst het cwi gebeld die gaf mij t advies om het uwv te bellen voor een ziektewet uitkering het uwv wil daar niks van weten en zegt dat mn baas me gewoon moet uitbetalen maar mn baas weigert en heb ik mn rechtsbijstandverzekering gebeld die zoekt het nu voor me uit dus ik ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte

Ik heb inmiddels een rechtzaak aangespannen tegen mijn baas.
Helaas heb ik geen andere keus ik vind het jammer dat t zo moet.
Hij moet me betalen maar doet het niet en laat niks meer van m horen.
de feestdagen zitten er tussen dus ik wacht met smart op antwoorden/oplossingen
van mn advokaat
Ik heb zelfs al begrepen dat hij niemand meer betaald dus dat zegt mij al genoeg
We hebben dit jaar niet eens een kerstpakket gekregen ik werk al15 jaar voor bazen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt
Ik hoop dat ik snel mn centen krijg en dan laat m maar lekker op de fles gaan

Vanmiddag krijg ik te horen wat de uitspraak is van mijn rechtzaak.
Ondertussen heb ik wel contact met een paar collega s en die hadden
gezegt dat mijn baas het een belachelijke zaak vond ik had ook gewoon
hem kunnen bellen en om de tafel voor een oplossing kunnen komen.
Haaahaaa mag ik even sakastisch lachen l....l ik heb om wel te verstaan
(na te vragen bij kpn) zeker 6 a 7x contact met hem gehad(van mijn kant
dus mijn tel.kosten) en NUL x van hem dus ik hoop dat hij m flink aan de
kont krijgt en eerst mn geld dan mag de hele zaak failiet gaan.

Terug
Bovenaan