Yes!!! Eindelijk zojuist mijn eerste zelfgemaakte groentehappen gemaakt!!

Ik maak eigenlijk van het begin af aan al zelf de groentenhappen en het gaat heel goed moet ik zeggen. Iedere zondag of zaterdag staan er bij mij een paar pannetjes op het vuur, Daarna de staafmixer erin en invriezen maar. Het is even een uurtje werk maar goed te doen.

Ik ben nu wel alleen nog maar met groenten en aardappel bezig. Tim is nu 6 maanden en mag volgens mij nu binnenkort ook wat vlees? Ook rijst moet ik nog uitproberen.

Misschien een leuk recept van mijn indische moeder:

soepgroenten met een handjevol rijst koken totdat de rijst bijna rijstepap word. Dan maak je van een sausje van water met ketjap en wat tomaat. Dat doe je erbij. En smullen maar. het gerechtje heet nasitim. Wij zijn er ook groot mee geworden. Zodra de kindjes vlees mogen kun je er ook wat kip doorheen doen.

Veel kookplezier nog.
Liefs
Nicole

Hallo

Ik kook ook bijna vanaf het begin zelf, steeds voor 2 dagen.
Potjes eet onze zoon wel maar niet echt om te zeggen dat hij het echt lekker vindt en eet dan ook minder dan zelf gekookt eten.
Vindt het maar een kleine moeite en is zo wie zo goedkoper en hij moet toch ooit met de pot mee gaan eten.

Groetjes bg

quote: nicole1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-02-2008 12:16:13'));

Ik maak eigenlijk van het begin af aan al zelf de groentenhappen en het gaat heel goed moet ik zeggen. Iedere zondag of zaterdag staan er bij mij een paar pannetjes op het vuur, Daarna de staafmixer erin en invriezen maar. Het is even een uurtje werk maar goed te doen.

Ik ben nu wel alleen nog maar met groenten en aardappel bezig. Tim is nu 6 maanden en mag volgens mij nu binnenkort ook wat vlees? Ook rijst moet ik nog uitproberen.

Misschien een leuk recept van mijn indische moeder:

soepgroenten met een handjevol rijst koken totdat de rijst bijna rijstepap word. Dan maak je van een sausje van water met ketjap en wat tomaat. Dat doe je erbij. En smullen maar. het gerechtje heet nasitim. Wij zijn er ook groot mee geworden. Zodra de kindjes vlees mogen kun je er ook wat kip doorheen doen.

Veel kookplezier nog.
Liefs
Nicole

Ik weet niet hoor maar zit in ketjap niet heel veel zout. Dat mogen die kleintjes toch nog helemaal niet???
Je hebt trouwens volgens mij ook ketjap voor een zoutloos dieet maar daar zitten denk ik dan weer andere stoffen in.

Terug
Bovenaan