ynez... vraag over douche :-)

Hoi Ynez (en de rest)

Ik las bij het spelletje dat jij samen met je baby onder de douche gaat als je man niet thuis is.... Mijn vraag is: Hoe doe je dat? Want dat zou ik het liefst ook wel willen. Maar ik kan het praktisch niet voor elkaar krijgen. Onder de douche staan is het probleem niet, maar m'n haren moeten gewassen worden... en wat als die kleine afgedroogd moet worden? Dan ben ik nog kletsnat haha!! M'n man is eigenlijk nooit thuis als ik die kleine in het badje doe... en dat badje... dat vind ik dus echt een gesjouw met water!! Echt niet handig, bovendien spettert hij alles nat :-( das wel schattig om te zien, maar niet leuk om op te ruimen...

grt

HAi JT,

Ik zet het wipstoeltje met een handdoek erin naast de douche,  HD waar ik Jette helemaal in kan wikkelen, met zo'n puntmutsje...Op de kommode leg ik alles klaar wat ik nodig heb, kleertjes, hydroluier om na te drogen, enz enz, dan kleden we ons uit, ik neem Jette op de arm, zodat ik 1 hand  vrij houdt.Met die hand  was ik eerst  haar haartjes, ruggetje en billetjes met wasgel.Ik gebruik weinig wasgel zodat ze niet glibberig wordt.Ik spoel haar haartjes onder de douchestraal zodat ze hier ook aan went, en tot nu toe vind ze t steeds leuker worden, Ik houd haar steeds vaker helemaal onder de straal, gewoon zoals je haar ook in de lucht houd zeg maar.Dan leg ik haar in het wipstoeltje, goed ingepakt en ga ik zelf verder douchen.Dan droog ik me zelf zover af en sla een handdoek om, waarna ik Jette helemaal klaar maak.....Ik vind t heerlijk om met haar te douchen.Je moet even gevoel krijgen, maar dan kun je steeds lekkerder uitgebreid douchen met je kindje.
In badje doen vind k ook wel leuk, maar dat doe ik idd meestal maar 1 x per week, en dan lekker uitgebreid.Probeer t maar eens....ik hoor wel of t je bevalt Liefs Ynez

tsjoh een wipstoeltje... wat een goed idee!! Dat ga ik dus zeker proberen! Nu is mijn badkamer niet zo heel groot, dus zet ik het wippertje maar in het bad, dan kan ik zelf douche! Ik ga het vanavond gelijk proberen (dan is mijn man nog thuis, mocht het dus niet lukken...) Bedankt!

Zoals Ynez het beschrijft zo doe ik het ook wel eens als ik m'n dochter wil badderen / douchen terwijl vriendlief niet thuis is. Het leek mij eerst ook wel een geklungel maar gewoon proberen.. Het valt reuze mee, haha. Tja, ik douche dan niet zo lang en uitgebreidt maar het werkt wel.

Doe ik d'r in badje dan zet ik deze tegenwoordig ín de douchecabine (past net) want het werd ook bij ons één groot waterballet en nu 'ie in de cabine staat is het minder erg, hoeven we niet meer aaaaalles te drogen.
Ze past trouwens nog maar net in het badje als ze zich strekt, ze is behoorlijk aan de lengte (ze is bijna 4 mnd)

wat een goed en leuk idee voor dat douchen. Joris past namelijk al een tijd niet meer in zijn badje en ik doe hem nu altijd in het grote bad, maar douchen lijkt me erg leuk en praktisch.
maar hoe zorg je dan dat ze vast zitten, die beentjes moeten toch in de gordel, en dan die handdoek????

gr floor

Ik zit mijn wipstoeltje altijd in ligstand. Die kleine friemelt er dan nog niet uit. Hij ligt eigenlijk ook nooit vast. En bovendien ben je er natuurlijk bij. Maar ik weet natuurlijk niet hoe beweeglijk jouw kindje is.

Hoi,

Ik kreeg laatst het advies, dat als ik alleen ben en met Sofie onder de douche wil, om het babybadje neer te zetten met een kussen en handdoek, zodat je je kleintje daarin kan leggen, ipv in het wippertje. Heb het nog nooit geprobeerd, maar vond het wel een goed idee!

Groetjes Marije

Hoi, ik wil ook zo graag in bad met de kleine, maar ze is pas 8 weken. Zouden jullie het dan ook al doen?
En hoe lang zou ze erin mogen dan?
Inderdaad een goed idee zeg, met het wipstoeltje, of het badje met een kussen en handdoek.

Alvast bedankt. Groetjes Marina

Terug
Bovenaan