ynez... vraag over douche :-)

Volgens de kraamverzorgster mocht ons ventje gelijk al mee in bad of onder de douche. Je moet alleen heeeel goed er voor zorgen dat er geen trek is ofzo. Dus ramen dicht. ook moet je even kijken hoe groot de afstand is van het bad naar je aankleedkussen. Dan kunnen ze ook kou vatten. Maar in een dikke handdoek gewikkeld kan er weinig gebeuren. Ik denk dat ons ventje 3 a 4 weken was toen hij bij ons onder de douche ging. En als we in bad gaan temperatuur ik het water toch nog even, omdat de termostaat niet altijd juist is. Als je met z'n tweeën bent kan het makkelijk!

Ik ga ook altijd samen met mijn kleintje in bad, dat is een groot feest voor hem! Veel leuker dan zijn eigen badje. Als je samen in bad zit, kan hij meer contact met je maken en heeft veel bewegingsvrijheid. Hij is nu 3 maanden oud, en ik kan m op zijn buik in t water houden en dan gaat ie n soort van zwembewegingen maken, en hij houdt zn hoofdje gewoon goed omhoog, dus valt niet met zn hoofdje op t water ofzo. En badeendjes, ook helemaal geweldig!

Volgens mij mag je inderdaad met een baby al gelijk samen in bad. Je moet er alleen wel erg in hebben dat het stilstaand water is, dus gevoelig voor bacterieen. Ik doe mijn mannetje altijd kort met washandje wassen, vooral de billen, voor hij mee in bad gaat. En nog belangrijker, ik was mezelf ook eerst even met een washandje voor ik met hem in bad ga, zeker je voeten en 'edele delen' zijn bacteriegevoelig, en je kleintje krijgt toch makkelijk een slokje water binnen... Maar dat is 2 seconden werk, en de pret die we samen hebben in bad is echt geweldig! Zou t wel elke dag willen, maar ja, das weer niet zo goed voor t huidje, dus houden t nu op om de dag...

Samen douchen doen we ook weleens, maar bad vindt ie lekkerder. En nog leuker is als in t weekend papa erbij is en we met z'n drieen in bad gaan!!

Hoi,
Ik las jullie verhalen over samen in bad gaan. Mijn zoontje  (16 weken)  wordt al te groot voor zijn badje dus moeten we ook op zoek naar een andere oplossing. We hebben gelukkig een bad maar nu vraag ik me af of je dan zo'n badzitje nodig hebt. Of houden jullie je kindje gewoon vast? Ik ga ook maar eens proberen om samen met hem te douchen. Ben benieuwd..
groetjes Es

Een badzitje is niet nodig hoor, gewoon lekker vasthouden in het water. Dat is veel beter voor de baby ook, die leert dan te bewegen in het water en welk effect dat heeft. Je kan een kindje van 16 weken al makkelijk op de buik op je arm leggen en in t water laten "rondzwemmen", vinden ze geweldig en is goed voor de ontwikkeling. Je kan m ook laten wennen aan spetters in t gezichtje en zelfs aan heel kort even onder water. Ik doe dat zelf niet, omdat hij de laatste keer heel erg schrok daarvan en ging  huilen, maar op babyzwemmen doen ze dat ook en veel baby's schrikken daar niet van, en zo wennen ze lekker aan t water! En badeendjes doen t ook altijd goed, echt feest! :)

Maarem... een baby is niet zo snel te groot voor een babybadje hoor! Als ie in de lengte te lang wordt, laat je m toch zitten? Je kan n kind echt vrij lang in zo'n badje doen hoor, soms wel tot n jaar of 3 ofzo!

hoi,

wij leggen Joris sinds hij 12 weken is al alleen in het grote bad. ik doe er dan een bodem water in en dan kan hij lekker op en neer spetteren en bewegen. eerst ondersteunde ik zijn hoofdje maar nu niet meer dan kan hij goed zelf, ik sta er natuurlijk wel heel dicht bij.
gr floor

Ach natuurlijk kan de kleine man ook zitten in het badje. Dat ik daar niet aan gedacht heb. Blijft toch een mooi avontuur met steeds weer nieuwe inzichten hè. Bedankt voor de tips De bad eenden zijn inmiddels in huis.
Ik ga straks met mijn kanjer op de schoolfoto. Ik hoop dat ie zijn mooie glimlach tevoorschijn tovert.
Fijne dag!

quote: Jesse_s mum reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-09-2008 18:13:40'));

Een badzitje is niet nodig hoor, gewoon lekker vasthouden in het water. Dat is veel beter voor de baby ook, die leert dan te bewegen in het water en welk effect dat heeft. Je kan een kindje van 16 weken al makkelijk op de buik op je arm leggen en in t water laten "rondzwemmen", vinden ze geweldig en is goed voor de ontwikkeling. Je kan m ook laten wennen aan spetters in t gezichtje en zelfs aan heel kort even onder water. Ik doe dat zelf niet, omdat hij de laatste keer heel erg schrok daarvan en ging  huilen, maar op babyzwemmen doen ze dat ook en veel baby's schrikken daar niet van, en zo wennen ze lekker aan t water! En badeendjes doen t ook altijd goed, echt feest! :)

Maarem... een baby is niet zo snel te groot voor een babybadje hoor! Als ie in de lengte te lang wordt, laat je m toch zitten? Je kan n kind echt vrij lang in zo'n badje doen hoor, soms wel tot n jaar of 3 ofzo!

Joah past in de lengte nu nog net in zijn babybadje. Maar zittend is (in mijn ogen) nog geen optie. Joah beweegt zo en hij kan nog helemaal niet zitten uit zichzelf natuurlijk. En op zijn buik past het al helemaal niet lekker, omdat hij heel erg gaat zwemmen maar daar de ruimte niet voor heeft.

Gelukkig hebben wij een peuterbad (voor onze dochter met handicap) en daar kan Joah ook heel goed in. Van de weak samen met zijn grote zus.
Zodra Joah zelf gaat zitten of mij laat helpen, dan kan ie weer in het babybadje.

hoi!!
Ontzettend bedankt voor jullie tips!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Het badderen is nu weer een feest en het scheelt enorm veel werk!! Ik gebruik het badje ipv het wippertje, omdat ik het zonde vind als het wippertje vochtig wordt!
In bad hebben we echt alle plezier. Ik leg hem op z'n buik en dan 'zwemt' hij. Toch vind hij dit nog niet alles. Hij ligt het liefst tegen mij aan, dan is hij helemaal ontspannen. Tijdens allerlei bewegingen liggen zijn knuistjes gebald tegen zijn oren aan... hij moet dus nog even wennen. Ik durf hem niet onder water te houden. Maar ik spetter hem wel nat in zijn gezichtje en daar geeft hij niks om. Ik kan niet wachten tot dat we een keer naar een echt zwembad gaan!! Misschien als papa vakantie heeft??

Terug
Bovenaan