Ik ga ook altijd samen met mijn kleintje in bad, dat is een groot feest voor hem! Veel leuker dan zijn eigen badje. Als je samen in bad zit, kan hij meer contact met je maken en heeft veel bewegingsvrijheid. Hij is nu 3 maanden oud, en ik kan m op zijn buik in t water houden en dan gaat ie n soort van zwembewegingen maken, en hij houdt zn hoofdje gewoon goed omhoog, dus valt niet met zn hoofdje op t water ofzo. En badeendjes, ook helemaal geweldig!
Volgens mij mag je inderdaad met een baby al gelijk samen in bad. Je moet er alleen wel erg in hebben dat het stilstaand water is, dus gevoelig voor bacterieen. Ik doe mijn mannetje altijd kort met washandje wassen, vooral de billen, voor hij mee in bad gaat. En nog belangrijker, ik was mezelf ook eerst even met een washandje voor ik met hem in bad ga, zeker je voeten en 'edele delen' zijn bacteriegevoelig, en je kleintje krijgt toch makkelijk een slokje water binnen... Maar dat is 2 seconden werk, en de pret die we samen hebben in bad is echt geweldig! Zou t wel elke dag willen, maar ja, das weer niet zo goed voor t huidje, dus houden t nu op om de dag...
Samen douchen doen we ook weleens, maar bad vindt ie lekkerder. En nog leuker is als in t weekend papa erbij is en we met z'n drieen in bad gaan!!