yogho yogho

ach ja het is maar net wat je je kind zelf wil geven die van mij kreeg ook altijd joki drink en nu lust hij ook melk en ja er zit ook veel suiker in maar inderdaad je moet toch wat tegen mij hadden sommige gezecht dat het vetzucht opwekte gewoon omdat ze vonden dat ik het niet moest geven wat ik wel bleef doen en goed poetsen is ook belangrijk mijn zoon is vreselijk gek op kaas die zou de heledag wel kaas kunnen eten en van dat vet ja dat kan hij zeker wel gebruiken aangezien alle broeken van zijn kont afzakken pffffffffff ik wou dat hij wat dikker was maar dat zit er ook niet in ook nou ja een heel verhaal maar jullie snappen me wel denk ik

gr jenny
mama van nicky
 
hallo,
ik ben moeder van 3 kinderen en ze drinken gelukkig nog steeds graag melk, ik heb dus makkelijk praten wat dit betreft.
in drankjes als yogho yogho zit veel suiker, dat weet iedereen wel zo'n beetje, suiker is niet alleen slecht voor de tanden maar zorgt ook voor een groeiend aantal kinderen met suikerziekte! niet te genezen en zorgt je leven lang voor veel klachten, misschien toch iets om over na te denken.
Daar komt nog bij dat dit soort drankjes een heel vol gevoel geven waardoor veel kinderen slechter gaan eten, ik zou dus toch op zoek gaan naar drankjes met minder suiker of er misschien fruit doorheen pureren, wordt 't ook zoeter van maar dubbel zo gezond. en anders extra yoghurt geven (alleen vinden ze dat vaak te zuur en vla enzo zit ook weer suiker in).
succes met alle voedings problemen.

groetjes miriam
 
Hallo,

Ik geef mijn dochtertje van 22 mnd altijd peutermelk (daar zit een vleugje vanille in) en dat vindt ze heerlijk. Er zit ook nog eens extra vitaminen D in, dus je hoeft geen druppeltjes vitamine D meer te geven.

Groetjes Natasja.
 
Hoi

Mijn zoontje van 15 maanden krijgt geen nutrilon meer, maar halfvolle melk vind hij ook niet lekker, hij drinkt een paar slokjes, speelt wat, dan spoor ik hem aan om nog wat te drinken. Maar ik maak mij daar geen zorgen over. Ik blijf het elke keer proberen zonder te pushen, als hij maar een slokje binnen krijgt ben ik tevreden. Het gaat erom dat hij het proeft en leert kennen. Hij krijgt als toetjes yoghurt of vla, meestal vla want yoghurt eet hij heel weinig van. Als hij zijn groente helemaal heeft opgegeten, dan vind ik het niet erg dat hij vla krijgt. Voor de rest heeft hij een drinkbeker met water. Dat is wat hij heel de dag door drinkt. Komt ook omdat wij alleen maar water drinken. hij kent niks anders dus. Hij drinkt wel 300 cc water op een dag, en krijgt genoeg fruit binnen. Dan mag hij van mij gewoon vla als toetje, hij is daar dol op.

Ik drink zelf geen melk, want is niet goed voor mijn stoelgang, met karnemelk gaat het beter. Nu koop ik de karnemelk op de markt, biologisch, die is niet zuur, maar heerlijk romig en zacht. Dat vindt hij heerlijk, en karnemelk is toch gezonder als melk. Misschien is dat een idee om te proberen i.p.v yogho. Maar dan moet je niet de karnemelk uit de supermarkt hebben, want die smaakt zuur, en dat is eigenlijk ook geen gekarnde melk, maar wordt heel anders geproduceerd.

Ik koop die van de Drenthse AA, heel erg lekker, en mijn zoontje geniet er echt van.
Ik hoop dat dit een tip is die je kunt gebruiken.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan