yoghurt en koemelkgevoeligheid

Hoi meiden,

Hier word geadviseerd om 100 ml volle yoghurt te geven na zn groentehapje, maar Joël kan niet tegen koemelk, krijgt dan krampen en buikpijn.
Heb het cb al gebeld en word aan het einde van de middag teruggebeld wat ik dan wel kan geven.

Maar nu zag ik geitenyoghurt in de supermarkt en iets wat op yoghurt leek van alpro soya, alleen in het laatste zaten best wat e nummers.

Wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie evt geven?

Liefs Marina

Alpro soya in ieder geval niet geven! dat is nog erger dan koeienmelk. Want dat heb ik ook nagevraagd aan de natuurgeneeskundige, en die heeft alpro soya ten sterkste afgeraden.

cb heeft net teruggebeld, en die adviseerde apro soya, maar heb er over nagedacht en ga dat niet geven, het is best bewerkt.

Ik ga misschien maar de geitenyoghurt proberen met iedere dag een hapje.
Dan is het niet gelijk superheftig hoop ik
Als zn eczeem erger word en hij buikpijn en krampen krijgt weet ik dat het de lactose is en niet het koemelkeiwit.
In de pepti die hij nu krijgt zit ook lactose, en de eczeem is wel minder, geen buikpijn meer dus maar even aanzien dan.

Dankjewel voor jullie reacties,
Liefs Marina

Hier kreeg ik van de cb arts een schema mee als richtlijn voor 6 maanden;
- ontbijt; fles melk, evt met rijstebloem
- tussendoor; fruit met water of lauwe thee
- lunch; bord pap van 100 ml melk met rijstebloem of stukjes brood en fles van 100 ml melk
- tussendoor; broodkorst, rijstewafel, soepstengel met water of lauwe thee
- avondeten; groente, aard, rijst of pasta met vlees, kip of ei en fles 100 ml melk
- laatste voeding fles melk met evt rijstebloem

Met 7 maanden,
- ontbijt; stukjes lichtbruin brood met margarine en broodbeleg, fles van 150 ml melk
- tussendoor fruit en lauwe thee of water
- lunch; zelfde als ontbijt en oefenen met drinkbeker
- tussendoor; cracker, soepstengel, korstje brood met lauwe thee of water of evt ongezoet vruchtensap
- avondeten; groente, aard, rijst of pasta, vlees, kip of ei en 100 ml volle yoghurt
- laatste voeding; fles melk met evt granenpap

Bij 10/11 maanden de laatste voeding laten vervallen

Bij de oudste was het lijstje ook alweer anders, dus trek gewoon beetje mn eigen plan.
Als ontbijt geef ik geen brood maar bambix, de oudste heeft ook lang bambix gehad, en zit nu weer aan de bambix omdat hij zn brood niet opeet smorgens.
Smiddags dan gewoon wel een boterham
En toen ik dit lijstje zag was ik eigenlijk meer nieuwsgierig naar een alternatief want wacht met de yoghurt ook tot hij wat ouders is.
Joël gruwt van thee en water, we geven het nog netjes iedere dag om te proberen maar hihi hij drinkt het nog steeds niet op.
Bij de oudste moesten we pas met 9 maanden oefenen met een beker en nu met 7 maanden.
Ach... hihi regels van cb neem ik ondanks dat ze best goed zijn hier toch altijd met een korrel zout ;-)

Liefs Marina

pst; ben wel nieuwsgierig naar jullie lijstjes van cb en of jullie uberhaubt wel lijstjes krijgen hihi.

Terug
Bovenaan