Yoghurt

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik had deze week een pakje volle yoghurt in huis gehaald als toetje voor ons dochterjte van 6 maanden (+ 1 week).
Maar toen ik toevalling op  de voedingsinstructielijst van het cb keek, zag ik dat daar staat dat yoghurt vanaf 8 maanden gegeven mag worden.
Toch heb   ik hier een paar keer gelezen dat ook jongere kindjes het krijgen.
Het kan wel gewoon bij 6 maanden? Heb wel een paar hapjes gegeven, ze lust het op zich wel.
Ook las ik iets over danoontjes start. Die zag ik bij ons in de supermarkt niet. Dat is dus wat anders als van die mini-danoontjes?

Wilmi

Hoi,

De voedingsvoorschriften van het cb moet je met een grote korrel zout nemen! Ik ben maandag bij het cb geweest en de verpleegkundige daar vroeg of wij Heather al een toetje gaven na de maaltijd. Als we dat niet al deden dan konden we daar wel mee  beginnen. Heather is van 15-11...

Groetjes, KT

Hoi.

Ik had ook een pakje yoghurt gekocht maar heb het niet gebruikt. Teun is van 18-12.
Ik heb het van de week ook nagevraagd en bij ons zeggen ze  dat je het best kunt wachten tot 9 maanden. Je mocht wel danoontje strart geven,dat had te maken met rechts draaiend melkzuur. Als je toch eerder yoghurt wil geven dan liever van biogarde die is iets milder.
Volgens mij was het nog niet zo goed voor de niertjes.

Groetjes Mikkie.

hoi
volgens mij was danoontje start gemaakt van opvolgmelk, maar weet het niet meer zeker

Nou, op het voedingsschema van ons cb mag het al vanaf 6 maanden?!!!!
Ook raar zeg!
Ik doe het ook al heeeeel lang en mijn zoontje vind het heerlijk.
Ik geef verse yoghurt van Campina...

Tsjonge...die cb's

Hallo

Wij geven hier Yogolino's van Nestle, die zijn vanaf 6 maanden! Staan niet in de koeling maar gewoon in het schap bij de babyvoeding! Je hebt ze hier in twee smaken aardbei & banaan, en Mick smult ervan!

Doei Doei!

Ps: En inderdaad dat CB nemen we hier ook met een grote korrel zout!

bij ons op de voedingswijzer staat ook vanaf 6 mnd, maar ik merk toch veel dat alle cb's zo hun eigen dingen hebben, en vrij weinig op een lijn zitten, dus ik doe ook wat ik zelf denk dat goed is, en anders vraag ik ook hier om "hulp"  daar wordt ik wijzer van dan het hele cb.
ik geef geen toetje na, ik heb een poosje fruit gegeven, maar ik merkte dat hij daar te vol van kwam te zitten en daardoor spoog, hij heeft nu nog genoeg aan alleen het warme eten.

groetjes susanne

Terug
Bovenaan