Yoghurt?

hoi hoi,

Ik vraag me af, mag mn zoontje van net 6 mnd yoghurt na zijn groentehap hebben?

En dan nog iets...;
Mijn zoontje krijgt nu smorgens een flesvoeding van 200 ml, en dan een fruithap, soms eet hij het hele potje (olvarit) op 200 gram, dan een flesvoeding 200 ml en smiddags een halve liga, die  hij lekker opsabbelt (superleuk om te zien) en daarbij flesvoeding 200 ml en dan s'avonds een groentehap , (alshet aan hem ligt, het hele potje 200 gram) en voor hij gaat slapen weer een flesvoeding 200 ml met daarin 2 scheppen nutrix.

Mijn zoontje lust dit opzich ammel wel...
Maar mijn motto is, eters worden geboren en vreters worden gemaakt, overvoer ik hem niet te veel? Geven jullie je kleintjes van 6 mnd ook al een heel potje fruit en groente? en zoveel flesvoeding erbij? of moet ik er bijv een fles vanaf halen?
En geven jullie er dan ook al een liga of zoiets erbij?

Overgewicht zit namelijk erg sterk in mijn schoonfamilie, en ben bang dat hij ook overgewicht krijgt, daarom wil ik echt oppassen met wat hij eet, ik snap wel dat hij gewoon overal lekker van moet genieten, dat doen wij ook, maar in mijn beleving alles wel met mate.

Dus alstjeblieft jullie ervaringen en tips gevraagd...?!

groetjes marina

hoi hoi

Mijn dochter is nu 7 maand en krijgt meestal dit

09.00 210cc 7 schep
11.00 150/200 gram fruit
14.00 fles 180cc 6 schep
15.30 soms een rijstewafel
17.30 200 gram (groent/aardappel/vlees) en 100 gram toetje (danoontje start of yoghurt/kwark voor baby's met opvolgmelk)

De tijden verschillen wel per dag! De ene keer gaan de flessen helemaal op en de ander keer drinkt ze amper!! Wil over een paar weken ook met brood beginnen

xx

Hoi,

Het is ook wel vanalles uitproberen he met die kleintjes, zo eet Daantje nu (ze is net 6 maandjes)

8.00 uur: fles met 200cc
10.30 uur: fruithapje (na het slaapje), maak ik vers, meestal 1 liga eerste stapje gepureerd met een handje aardbeien of een stukje banaan of mango, meestal eet ze dat helemaal op.
12.00 uur: fles 200cc
14.30 uur: stukje soepstengel (na het slaapje)
16.00 uur: half potje groente (4+ van olvarit, klein potje dus) en daarna nog een flesje (zoveel als ze lust, soms een half soms een heel)
20.00 uur: fles met 210 water, 7 schepjes en 3 eetlepels rijstebloem

Ze weegt nu trouwens 6500 gram en is 66 cm,

Groetjes Femke

was ik nog vergeten te zeggen,   ze slaapt al sinds ze 7 weken oud was alle nachten lekker door, nog niet 1 misser gehad, dat is voor mij een teken dat ze voldoende eet op een dag, niet teveel en niet te weinig!

hoi coortje,

Thanks voor je schema, ga toch proberen om dat ook voor elkaar te krijgen, tis maar effe uitzoeken, wat bij mijn kleine past,
maar krijgt jouw kleine niets meer voor de nacht?
Hoe laat gaat je kleine dan naar bed en slaapt hij/zij dan de hele nacht door gelijk na het avondeten?

Ben benieuwd,
groetjes marina

hoihoi, Sam wordt volgende week 7 maanden en hij krijgt het volgende:

tussen 7 en 8 een fles van 210
10.00 fruit 200 gr   (eet hij niet altijd op, vaak wel)
slapen
om 12.30 maak ik een fles van 210 waarvan ik van de  helft een papje maak en de rest erna geef.

om 15.00 een halve liga met een beetje diksap of een beetje yoghurt;danoontje ofzo soms de rest van zijn fruit als hij 's ochtends wat laat staan.

16.30 groentehap 200 gr

en dan rond 18.30-19.00 een fles van 210 met 3 scheppen rijstebloem en dan slaapt hij tot de andere ochtend 7á 7.30 uur.

liefs linda

hoi hoi

Lynn krijgt de ene avond nog wel een flesvoeding om 19.30 en de andere avond niet! Het is heel verschillend, ze gaat rond 18.30 naar bed en wordt ze weer wakker krijgt ze de fles... blijft ze slapen dan niet. Ze slaapt door tot de volgende morgen 8.30/09.00..

Als ik haar wakker maak voor de laatste fles drinkt ze toch niet maakt niet uit hoelaat!

gr

Terug
Bovenaan