Yoghurt?

Yoghurt wordt idd afgeraden voor kindjes jonger dan 8 maanden ivm de bacterien en dehoge hoeveelheid eiwitten die de niertjes nog niet goed kunnen verwerken. ik had Zifjon ook al wat yoghurt gegeven maar ben er meteen me egestopt aangezien de niertjes het nog niet goed aankunnen, heft dus niets te maken met of ze het wel of niet listen want Zifjon vond het heerlijk, maar zou mezelf voor de kop slaan als zijn niertjes beschadig raken ervan. Zifjon krijgt nu het volgende eet schame en is 6,5 maanden.

Ontbijt:eek:pvolgmelk met bambix + 100cc opvolgmelk in een flesje om te drinken.
(totaal dus 200 cc opvolgmelk)

Tussendoor: fruithap  + diksap. (zelf gemaakt hoeveelheid gelijk aan 1 klein potje olvarit)

Lunch:  1 A 2 botherhammen met beleg + 200 cc

Tussendoor: een liga als hij wil + diksap

Diner: groenten,vlees,aard + diksap

Voor het slapen gaan: 200 cc opvolgmelk + 3 scheppen nutrix.

Totaal dus 3x een fles van 200 cc en de rest lekker hapjes. Hij is prima op gewicht en dit schema is in overleg met cb.(ik heb een super druk kindje)  Je moet gewoon je eigen weg vinden en goed kijken naar je kindje wat hij nodig heeft. CB houd zijn gewicht ook in de gaten dus mocht hij te zwaar worden zouden ze dit met je gaan bespreken en zijn voeding kunnen aanpassen.

Liefs van Mariska en Zifjon (8190 gr en 69 cm)

Ook wij hebben een voedingsschema besproken op het cb, volgens de arts daar mocht Luuc al wel yoghurt (hij is 7 maand)....
Vind het dan wel raar dat het ene cb zegt van niet, terwijl het andere cb het geen probleem vind, zo trekken zo ook niet echt 1 lijn, vinden jullie wel?

Hoi

Ook Nick Yogurt gegeven hij vond het niet lekker maar ik wist niet dat het niet mocht, bij ons cb zijn ze geen voorstander van de toetjes van opvolg melk omdat ze zo zoet zijn.  hij vindt ze wel erg lekker maar gaat er van spugen dus krijgt hij gewoon opvolgmelk na.

Goed omte lezen dat je ook twee keer pap mag geven ik dacht dat dat niet mocht waarom ik het dacht weet ik niet hoor.

Brood vindt hij nog niet lekker gaat daar gigantisch van kokken.

Groetjes

Bedankt voor al jullie reacties,
als het je eerste is, moet je echt het wiel af en toe nog uitvinden...
vaak wil je, je gevoel wel volgen maar ben je dan onzeker  of het wel goed is, althans zo is het bij mij.

Inmiddels ben ik ook weer bij cb geweest, en daar zeggen ze dat wat hij nu krijgt heel normaal is.
Dus gaan we er gewoon lekker mee verder.

Ik zit alleen nog heel erg te knoeien met de tijd, ik ben zelf iemand die van structuur houd en graag op de klok kijkt, maar nu kom ik contstant in de knoei.

Hoeveel tijd houden jullie tussen de fles en de fruithap en de volgende fles?
en tussen de groentehap en de fles voor naar bed gaan?
Ben benieuwd,

groetjes Marina

Terug
Bovenaan