Youtube

<p>Hoi (aanstaande) mama's! <br /><br />Ik zit een beetje met een dingetje.. Om mij heen zie ik veel ouders hun kleine kinderen hun telefoon geven om filmpjes op youtube te laten kijken. Nu ben ik niet hier om ouders af te straffen wanneer ze dat wel doen. Iedereen mag dat helemaal zelf weten.<br />Alleen wil ik niet dat mijn dochter als ze straks ouder is om de haverklap om mijn telefoon vraagt om constant filmpjes te kijken. Mijn bedoeling (en van mijn vriend) is dan ook om zelf ook niet op onze telefoons te zitten als ze wakker is zodat ze dat in ieder geval niet van ons kan overnemen. Mijn ouders zijn het hier helemaal mee eens en zullen ook niet constant op hun telefoon zitten als onze dochter bij hun is. <br />Mijn schoonouders zijn hier een stuk anders in en laten hun andere kleinkinderen echt constant op hun telefoon. Zo heb ik een keer mijn nichtje van 10(!) "betrapt" op het kijken van Temptation Island omdat niemand anders hier op lette. <br />Hoe gaan jullie hier mee om? Laten jullie jullie kinderen wel filmpjes kijken en controleren jullie dan wat ze kijken? En hoe kan ik aan mijn schoonouders duidelijk maken dat ik niet wil dat mijn dochter op hun telefoon zit wanneer ze oppassen? Ik denk dat we het wel kunnen aangeven dat we het niet willen maar ben bang dat ze geen onderscheid in hun kleinkinderen willen maken door het bij de ene kleinkind wel toe te laten en de andere niet.. Ben erg benieuwd</p>

Ook ik vind dit een dingetje waar niet altijd goed opgelet wordt.....
Neefje zat grand theft auto te spelen... van 8 jaar.........
Ik zou het bij schoonouders ook gewoon aangeven wat jij wilt. Ze zijn dan wel opa rn oma en mogen verwennen... tuurlijk... maar ik vind dat je in sommige dingen 1 lijn moet trekken met thuis.
Althans zo gaan wij het doen denk ik.

Hmm.. ik vind dit ook wel een dingetje. Bij mijn ouders staat de hele dag de tv aan en mijn neefjes en nichtjes kijken vaak programma’s die niet geschikt voor ze zijn. Ik heb ervoor gekozen om vanwege deze reden mijn ouders geen vaste oppasdag te geven. Een beetje rigoureus misschien, maar dit voorkomt een hoop discussies en ergernissen denk ik zo ;)

Wij zijn hier ook streng in. We zitten zelf wel op onze telefoon, maar leren onze dochter van 20 maanden echt dat ze er niet zomaar aan mag zitten. Ook niet bij een ander. Onze ouders weten dit ook, maar bij opa en oma gaat alles toch net even anders ;)
Ik vind dit opzicht niet erg, als het maar binnen de perken blijft. Mijn nichtjes en neefjes zitten ook veel vaker op ipad of achter de tv. Ik merk wel dat, omdat we hier thuis strenger op zijn, onze dochter er ook weinig interesse voor heeft. Ze vindt het even interessant, maar gaat al snel weer haar eigen ding doen. 
Ik zou het gewoon aangeven, dat het je niet uit maakt wat de andere kinderen doen, maar dat jij het niet nodig vind dat je kind hier ook aan mee doet. En ik denk dat je er niet onderuit komt dat het bij opa en oma net iets anders gaat. 

Ja het zal idd bij opa en oma wel anders gaan.. Ik mocht vroeger ook meer tv kijken bij opa en oma dan dat ik thuis deed maar dat was wel tv wat geschikt was voor kleine kinderen! 
Ik hoop ook dat mijn dochter straks ook weinig interesse zal hebben. 
@MarBosch Hoe doen jullie dat verder thuis? Mag ze een bepaalde tijd tv kijken? Of verschilt dat per keer

Ik houd er niet van wanneer mijn zoontje YouTube kijkt. Je hoort soms dat er vreemde filmpjes tussendoor komen, ook bij bijvoorbeeld Peppa big. Ik heb liever dat mijn zoontje dan naar Netflix kijkt, daarop hebben we geschikte filmpjes voor kindjes geselecteerd en ziet hij ook geen kinderreclames. Dan alleen nog een kwestie van schermtijd beperken tot hoeveel je wenst.

Sinds gisteren is er youtube kids, een app met echt alleen kinderfilmpjes, zonder reclame, geweld e.d. 
Eerst zetten wij een filmpje aan, maar was het nooit het goede filmpje dus bleven we bezig, maar nu met youtube kids mag hij het zelf zoeken en aan zetten. Hij mag van ons 2x per dag 15 minuten op de tablet of telefoon, en dat gaat heel goed. Onze zoon is nu 2 jaar en 7 maanden.

Terug
Bovenaan