@yvonne (johannesbroodpitmeel)

(of iemand anders die het weet) Als ik me herinner gebruikte jij Ook johannesbroodpitmeel, is dat nou om extra te geven zodat ze snachts beter slapen, bijv 1 schepje als extra bij de gewone voeding of is het echt een soort pap wat kindjes krijgen, dat je alleen de jbpmeel gebruikt met water en dat het dan pap wordt. Of moet je bambix hebben als pap. Zijn er al kinderen die in de ochtend of avond een papfles krijgen? Ik snap het niet helemaal ;)

ik geef jari rijstebloem in zijn eerste fles.. 4 kleine schepjes.. dat het net even wat dikker is..

jari spuugt laatste tijd wat meer en sneller, dus heb het idee dat het hierdoor iets beter erin blijft.. maar omdat hij verder veel eet krijgt hij het alleen 'sochtends.

Hoi ik gebruik de j.broodpitmeel als indikking vanwege het spugen. Niet om beter te slapen.
De doelstelling voor jbroodpitmeel is ook niet beter doorslapen, maar voeding dikker maken voor de maag, zodat het niet snel eruitkomt.
rijstebloem maakt even dikker, maar in de maag wordt het weer dun.
Ik heb wel gelezen dat j.broodpitmeel/bamix gebruikt wordt om langer door te slapen. Maar heb begrepen dat dit allemaal fabels zijn,
De ene doet dit wel en de andere niet. Je moet kijken hoe jouw kindje reageert, De ene heeft een snellere spijsvertering.
Kyan krijg bambix om zijn calorien aan te vullen. Er zitten namelijk veel calorien in, dus je moet voorzichtig zijn met gebruik van pap bij zwaardere baby's.
Ik gebruik 4 a 5 schepjes (de schepjes van de kunstvoeding) en daarbij nog 2 flinke scheppen nutriton, voor het spugen. Nu is het redelijk onder controle

Yvonne

Okay dus dan zou het niets voor mij zijn, want het is dus echt omin te dikken en niet bedoeld als normale pap? Is die nutrilon hetzelfde als johannesbroodpitmeel? Ik had begrepen dat je kind sochtends brood of pap geeft maar begrijp ik nu goed dat in bambix veel meer calorien zitten dan bijv in brood? Dan zou ik in mijn geval Miss hoen helemaal geen pap moeten geven maar brood. Best lastig, ben er nu mee bezig want ze slaapt minder en ik wil bijna beginnen met bijvoeden, hoop het tot 6 maanden te kunnen rekken maar ik heb het idee dat snachts wakker worden en sochtends eerder misschien van de honger is en omdat ik al op 5x180 zit mag er geen extra fles meer bij want dan kom ik over de liter. Arggggg echt ingewikkeld!

Rijstebloem gebruik ik hier ook om een papfles te maken.Zit geen toegevoegde suikers of zouten in en is dus ook geen dikmaker.Ik doe 3 eetlepels alleen door de laatste fles. Hij krijgt ook nog altijd 3 scheppen voeding voor hongerige baby´s en 3 scheppen normaal op 180ml water. Je kan ook voeding voor hongerige baby´s halen en deze mengen met de normale. Ik heb friso en op het pak staat dat je dit ook voor de nacht kan gebruiken als `papfles`maar dan moet je wel 6 scheppen hongerige baby´s doen denk ik. Ruben krijgt ook JBPM maar dit is enkel tegen het spugen en niet voor de honger.

Hoi nutriton is j.broodpitmeel. En in rijstebloem zitten veel calorien Rochat. Kijk maar op de verpakking. Cb adviseert het ook niet te geven voor de 6 maanden i.v.m dat het een dikmaker is. Maar dat is ons CB, dat is overal weer anders.
JE moet gewoon doen wat jij prettig vind.
Ik geef voor de 7 maanden geen brood i.v.m glutten.
Maar dat zijn mijn ideeee.

succes

Lekker dan ik bel net het cb en zij adviseren 3 scheppen nutrix rijstenbloem door de laatste fles te doen. Ik snap het sowieso niet want nutrix rijstebloem kan ik niet vinden wel bambix rijstenbloem maar is dat dan hetzelfde? En nu ik hoor dat daar veel calorieën in zitten lijkt het me misschien toch niks, pffff ik zal blij zijn als ik bij 6 mnd ben aangekomen

Terug
Bovenaan