Zó spannend - 2 dagen voor NOD een positieve test

<p>Oh manmanman wat vind ik dit spannend! </p><p>Over 2 dagen is mijn NOD pas, maar had echt bizar veel last van mijn borsten deze week en een loodzwaar gevoel in mijn onderbuik, dat voorral uitstraalt naar mijn rechterbeen. </p><p>Ik wilde deze keer eigenlijk echt niet voor mijn NOD testen, maar vanmiddag in de Etos werd ik zo aangetrokken door hun digitale zwangerschapstest met een '50% korting' sticker erop dat ik hem toch meenam. Plus twee gewone testen. </p><p>Eenmaal thuis kon ik me ook niet beheersen en testte ik met de digitale test, eigenlijk meer om mezelf een beetje te temperen. Maar tot mijn verbazing gaf de test 'pregnant' aan! Oh my lord. Ik heb een half uur op het toilet gezeten en besloten om mijn partner pas in te lichten bij thuiskomst. Maar nog geen minuut later belt 'ie me toevallig en kon ik mijn mond niet houden. Met alle mitsen en maren het verhaal verteld. </p><p>Het is tenslotte nog heel erg pril. Er kan nog vanalles gebeuren of al gebeurt zijn. Maar voor nu moet er HCG in mijn urine zitten toch? </p><p>Later op de avond maakte ik me zorgen over de kortingssticker, zou het dan wel een goede test zijn? Idioot natuurlijk want als het echt niet betrouwbaar is knikkeren ze hem hopelijk gewoon uit het assortiment ipv hem extra voordelig aan te bieden. De gewone test die ik erna deed van de Etos bleef trouwens akelig wit. </p><p>Dus nu ben ik voorzichtig blij. En bezorgd. En verbaasd. En kan ik het na 1,5 jaar proberen gewoon eigenlijk niet geloven. </p><p>Dit verhaal moest ik gewoon even kwijt! Normaal zou ik een glas wijn nemen om een beetje tot mezelf te komen haha, maar dat doen we maar even niet. Nu fingers crossed, en vrijdag nog een testje doen!</p><p> </p>

hmm als een zwangerschapstest een kortingssticker heeft zou ik het niet zo snel vertrouwen.. en raar dat de andere test akelig wit bleef.. als je het echt zeker wilt weten zou ik bij je huisarts bloed laten prikken ?

Alvast voorzichtig gefeliciteerd! Dat is idd het nadeel aan te vroeg testen dat niet alle testen even gevoelig zijn. Ik duim voor je dat je zwanger bent en heel veel succes met het wachten tot de NOD met testen 

De ene test is gevoeliger dan de ander, dat kan de reden zijn waarom de 1 wel positief is en de ander niet. Beste is ook ochtend urine. Ik vind zelf de 2 voor €5 zwangerschapstesten fijn van Kruidvat, zijn erg gevoelig. Eventueel die halen en met ochtend urine proberen :) 
hopelijk snel meer duidelijkheid, en dan vooral positief nieuws! 

Op zwangerschapstesten zit een houdbaarheidsdatum. Waarschijnlijk naderde die en zit er daarom een kortingscode op. Wil niet meteen zeggen dat je een vals positieve test krijgt. Ik hoop voor je dat je snel weer positief test!!

Ik heb me rot gezocht naar ervaringen met de Etos digitale test, maar word er niet echt wijzer van. Wel gevonden dat de digitale vanaf 25ml HCG meet en de gewone testen vanaf 50ml. Dus dat zou betekenen dat ik vrijdag (op mijn NOD) ook met de gewone testen positief zou moeten testen. 
Bovendien is te vroeg testen natuurlijk altijd een risicootje... Dus voor nu heel heel voorzichtig blij, en dan test ik vrijdag opnieuw. Haal ik meteen ook een kruidvat, gewoon to be sure.. :) 

Ach wat spannend! Wat een mooi nieuws zou het zijn na 1.5 jaar! Kijk inderdaad even naar de houdbaarheidsdatum en naar de gevoeligheid. De 2 voor 5 euro testen van Kruidvat die al worden genoemd zijn erg fijn. De gewone, niet de early nemen en testen met ochtendurine! Ik ga voor je duimen hoor! 

Dankjewel! :) En ja, het is zó gewenst! 
Net even naar de houdbaarheidsdatum gekeken, maar die staat op 01-2021. Keurig over 2 jaar dus pas. 
Heb net wel echt nare buikpijn gekregen en slijmerig roze afscheiding bij het afvegen, lijkt er dus toch op dat ik ongesteld ga worden. :(

Terug
Bovenaan