Zó véél honger

Hi!
Ik ben 1,5 week geleden bevallen van ons derde kindje.
Alles gaat goed met mij en de kleine, ik heb alleen zó'n honger, de hele dag door, om gek van te worden.
Ik zit nu weer op m'n oude gewicht van voor de zwangerschap, maar ben bang dat ik op deze manier de zwangerschapskilo's er achteraf nog aan ga eten?.

Iemand tips of ervaring?

Geef je borstvoeding? Dan mag je 500 calorieën meer eten en vraagt echt veel van je lijf dus goed eten! Als je dit niet geeft, je lijf is gewoon aan het herstellen en dat vraagt ook veel van je lijf. Voedzame en gezonde dingen eten, komt het vast goed!

En voor de rest denk ik dat veel vrouwen erg jaloers zijn dat je alweer op je oude gewicht bent haha

Ik had dat ook, kwam ook denk ik door mijn borstvoeding. Ook als je borstvoeding geeft moet je echt op je voeding letten dat je niet te weinig eet. Dus geef maar toe aan je honger, zou me geen zorgen maken om je gewicht

Ja ik had ook enorme honger,vtegen de tijd dat je stopt met borstvoeding nedmt de honger ook weer af. Je hebt de extra's nu hard nodig.
Veel gaan wandelen met de kleine, is leuk en gezond.

Ik had ook veel honger. Ik zorgde voor genoeg gezonde en een paar ongezonde snacks, waarbij je veel  moest kauwen, of veel vezels in zit, of een keuze maakt in producten die minder snel "verbrandt". Zodat m'n honger langer gestild wordt. 

Dus liever een appel in plaats van aardbeien (meer kauwen). Liever ongezouten noten, dan chips (onverzadigde vetten versus zetmeel), liever kwark dan yoghurt (meer eiwitten, dan vet). Liever pure chocola, dan melk chocolade. Etcetera...

?? ik ben 4 weken geleden bevallen en heb exact hetzelfde? kan de hele dag door eten/snoepen.

Mijn conclusie was dat ik meer doe tav de laatste zwangerschaps weken en dus weer meer eet behoefte heb

Gefeliciteerd! Heel herkenbaar hoor. Je lichaam heeft een stuk meer energie nodig voor de borstvoeding, en natuurlijk ook voor je herstel! Bij mij werkt(e) het heel goed om volle producten te eten (bijv. Volle kwark, roomboter, enz.), noten en volkoren/vezelrijke producten. Je lichaam heeft het nodig, dus nu nog niet aan die kilo's denken hoor! Die gaan er echt wel weer af, zeker als je ze nu al zo snel kwijt bent :)

Terug
Bovenaan