Zaadcellen van Man niet goed genoeg, toch nog zwanger kunnen worden?

Bij mijn man was het hetzelfde verhaal. Maar wij zijn geen traject in gegaan. Ik ben op een natuurlijke manier zwanger. Twee keer zelfs. De eerste keer helaas een miskraam, maar nu hebben we een gezonde dochter. 
Het kan dus wel hoor, zwanger raken :) Alleen iets meer geduld nodig!

Bedankt om al jullie ervaringen hier te delen! Mooi om te lezen hoe jullie de hoop niet opgeven en trajecten instappen en ervoor gaan. Lijkt me best wel een "heftige" ervaring ook. Ik weet niet of dit pijnlijk is ? Zoals ik het hier lees is er dus misschien wel noch kans om op natuurlijke manier zwanger te worden, en als dat niet lukt zullen we zeker de opties bekijken! We hebben binnenkort een afspraak bij de dokter en zullen hopelijk dan wat meer te weten komen. Is het ook mogelijk dat de arts je voorbeeld medicatie voorschrijft wat de zaadcellen een boost geeft? ( moest er niets aan de hand zijn) Ik duim voor ons allen mee dat we snel gezegend kunnen worden met een paar mooie gezonde babys! :)

Hier hetzelfde verhaal. De kwaliteit was goed, maar mijn man had veel te weinig. Zwanger op de natuurlijke kans werd heel minimaal geschat (geluk hebben kan altijd). Wij zijn daardoor toch door gegaan naar het icsi traject omdat ivf geen optie was vanwege te weinig zaad. En dat terwijl ik altijd gezegd heb, ik ga nooit zo'n traject in. Maar als je dan met de neus op de feiten gedrukt word dat anders zwanger worden heel nihil word geschat ga je nadenken. Door goed te hebben gepraat samen, maar ook met onze ouders, hebben we toch de stap gemaakt. Het traject is pittig, maar wij vonden het goed te doen. Nu had ik ook totaal geen last van de hormonen en punctie. Onze eerste behandeling is ook gelijk gelukt, dat scheelt ook en hebben nu een mooie dochter van 15 weken. Mijn ervaring is wel dat het er over praten tijdens het traject mij heel goed geholpen heeft. Zo kon ik mijn emoties goed kwijt.
Laat het voor nu even goed bezinken en praat er met elkaar over. Ik wil je veel sterkte en wijsheid wensen ?

Hey mamatobee, en andere lezers die mss ook op de topic nog zijn
Kan het zo zijn dat je dus geen ivf kan doen als je ook te weinig zaad hebt? Want bij men man hebben ze indd ook te weinig zaad vastgesteld. Ik weet niet in hoeverre weinig het bij jullie was, maar hier was het maar iets van 600.000zaadcellen. Zouden we ook dan nog in aanmerking komen voor ivf? Binnen twee weekjes afspraak met de dokter van het fertiliteitskliniek. 
En wat mooi en fijn dat het van de eerste keer gelukt is ! En duurde het lang vooraleer jullie effectief aan het traject zijn gestart na die intake gesprek? En zit er een groot verschil in ivf en icsi?
Zoveel vragen in men hoofd.. hoop dat er nog iemand antwoord op heeft.. 
Alvast bedankt aan iedereen!Xx

Als je weinig goede zaadcellen hebt, bedoel je 600.000 in totaal of 600.000 goede, dan krijg je waarschijnlijk ICSI aangeraden. Waar ze bij IVF de zaadcellen loslaten, brengen ze bij ICSI een zaadcel in de eicel, zo is me verteld.
Ze zeggen dat vitaminen ook kunnen helpen voor de zaadkwaliteit, maar ik heb geen idee of dat echt zo is en hoe snel dat effect heeft. Ik heb vandaag vitamine b complex, zink en omega3 tabletten voor mijn partner gehaald. Ik hoop echt dat het snel werkt!
Mijn partner heeft weinig goede zaadcellen maar we hebben nu IUI aangeraden gekregen en kunnen als dat niet werkt overstappen op ICSI.
Volgens mij zijn de hormonen hetzelfde bij IVF en ICSI, alleen de laatste stap (de bevruchting) is net wat anders. Op de website hier is er ook over te lezen.

Ja klopt, dat heb ik hier ook gelezen. Dat bij icsi één goeie zaadcel samen word gebracht met de eicel. Dit lijkt me dan precies ' beter', niet ? Omdat ze dan eigenlijk die twee al bevruchten met elkaar. 

Mijn man is ook van plan om vitamines in te nemen onder ander ook zink. Ik heb op internet nog wat pilletjes voorbij zien komen waar ze beweren da het de zaadkwaliteit verbeterd binnen de drie maandjes. Maar of dat echt zo waar is weet ik niet. Ik denk als er echt zoiets bestond zou de dokter het misschien al voorgeschreven hebben?
Zijn jullie al begonnen aan het traject iui? Hadden jullie al je intake gesprek en wanneer beginnen jullie er dan?
alvast heeel veel succes en duimen voor een goeie ronde dan!

Sory lees op je eerste bericht dat jullie deze maand begonnen zijn met iui, heel veel succes ! Valt het een beetje mee ?

Terug
Bovenaan