zacht gekookte eieren??

Een hele goede middag iedereen!!

Ik heb een vraagje, mag je wel zacht gekookte eieren? of gebakken ei met zacht dooier? Mijn vriend denkt namelijk van niet maar ik vind het wel lekker!

groetjes happybee
 
Hallo Happybee,


Ik heb net nog 2 zacht gekookte eieren gegeten!

Ik ben er echt dol op.

Maar ik heb nooit gehoord dat het slecht kan zijn voor de baby, maar ik ga het voor de zekerheid vragen bij mijn 2e echo a.s. woensdag aan de vk.

Groetjes mama van Emir en 11 wk zwanger van ons 2e wondertje
 
Volgens mij is het niet goed. Want het zachtgekookte of zachte deel is nog half rauw en dat mag niet, daar kan nog een bacterie in zitten. Ik mis het ook hoor mijn lekkere zachtgekookte eitje maar ik doe het toch maar niet.
Groetjes,
Nous
 
zolang het wit geen dril is kan get volgens mij geen kwaad (en heb al eens salmonella gehad ) dus ben erg voorzichtig maareh geen eieren voor mij als ze hardgekookt zijn (JAK) ik kreeg vanmorgen het perfecte eitje op bed en die is toch echt zacht :)
 
Haaihaai

Volgens mij is het idd beter om geen zachtgekookte eieren te eten. Wat ik ooit gelezen heb dan. Dan is namelijk niet als goed rauw en daar gaat t toch om...Ik mis mn zachtgekookte eitjes ook wel, moet ik zeggen, maar ik waag me er niet aan. Zelfs mn gebakken ei maak ik helemaal tot bijna rubber (hmm bahbah, hihi)...

groetjes Mel (39wk3dg)
 
Hoi Happybee,
Dit is dus weer eens het zoveelste fabeltje over wat wel mag en wat niet mag. Ja, je mag zachtgekookte eieren, alleen ben je vatbaarder voor de salmonellabacterie net als oudere mensen en kleine kinderen. Jij kunt dus eerder ziek worden, maar voor je baby levert dit geen schade op. Daarnaast worden in Nederland alle eieren gecontroleerd op salmonella, dus de kans dat je het oploopt, is zo en zo heel klein. Dus gewoon lekker je zachte eitje eten hoor. Niks mis mee.
Ivy
 
Hoi Happybee.

Ivy heeft gelijk hoor, je mag gewoon zachtgekookte eieren eten. Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap bij de verloskundige nagevraagd en het is geen enkel probleem.

Groeten,

Troetje
 
Terug
Bovenaan