zacht gekookte eieren??

hallo allemaal,

dat je geen zachtgekookt ei mag heb ik nog nooit gehoord. Tegenwoordig verzinnen ze van alles wat niet meer mag, je kan beter nog vragen wat mag ik wel.

Ik eet op zondag ochtend gewoon lekker mijn eitje!!!!

Groetjes Marieke ( 25w+6d zwanger )
 
Ik wordt soms wel eens wat moe van dat er zo krampachtig mee om wordt gegaan wat je niet mag eten... het valt allemaal best wel wat mee! Als je dagelijks niet goed doorbakken vlees of rauwmelkse kazen en weet-ik-veel-wat-al-niet meer eet, dan vind ik het wat anders. Maar die enkele keer dát je eens wat eet wat 'niet zo mogen', dat is écht geen ramp!
 
hahaha de meningen zijn zo verdeeld!!
Ik weet het echt niet meer maar heb wel zin in een eitje, 30 mei mag ik naar de vk dus dan zal ik het dan even vragen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!

groetjes happybee
 
nou ik was even aan het speuren op internet en kwam tegen:

Eieren:
Alleen als ze gekookt of gebakken zijn, het eiwit en de dooier moeten gestold zijn. Dus geen rauwe eieren gebruiken, zoals bijvoorbeeld in sommige nagerechten (bavarois) zit. Let hierbij ook op het proeven van dingen die je aan het klaarmaken hebt, bijvoorbeeld gehakt. Veel mensen doen daar een rauw ei door en proeven vervolgens of het gehakt voldoende gekruid is: NIET DOEN nu je zwanger bent.

Even laten staan dus tot de baby er is.
 
Hallo dames,

Een zacht gekookt eitje eten mag best. Er is "alleen" een piepkleine kans op salmonella die zoals ik al schreef echt minimaal is. Heb dit nog nagevraagd en mijn verloskundige
en die beweerde hetzelfde.
En natuurlijk mag je geen gehakt proeven met ei erdoor heen. Gehakt is nl. rauw vlees
en dat mag je net zoals biefstuk en filet american  niet eten om  besmetting met  toxoplasmose en/of de listera bacterie te voorkomen.
Eet smakelijk allemaal (gelukkig is er nog wel genoeg wat we wel mogen!)
Marlo



 
Tip! In ons artikel over <a href="https://www.oudersvannu.nl/zwanger/voeding/eieren-eten-tijdens-zwangerschap/">eieren eten tijdens de zwangerschap</a> lees je hier alles over.
 
Terug
Bovenaan