zagen en piepen..

Hallo dames (en misschien ook heren)
Mijn zoontje van 5maanden ademd nog al zwaar.
een week of 6 geleden heeft hij ook al zoiets gehad en ben toen naar de dokter gegaan met hem, die zij dat hij zwaar verkouden was (Hij is al vanaf zn geboorte om de haverklap verkouden geweest) hij kreeg toen antibiotica en naar een weekie was het weg, maar nu  is het dus weer terug . Ik vind het vreselijk om te horen hoe hij adem haalt, echt zagen en piepen.
Ik ga zoiezo morgen weer naar de dokter, maar vraag (eis!)  dan om een verwijskaart naar t ziekenhuis, want toch vetrouw ik t  niet helemaal.
Maar bestaan er misschien ok huismiddeltjes om t ademhalen voor hem wat te vergemakkelijken want snachts heeft hij het t ergstlast van.
Ik hoop dat iemand wat weet!
Groetjes meid 21 (inmiddels 22, lol)
 
hoi
Mijn dochtertje is ook vanaf haar geboorte verkouden en benauwd, ook piepen en zagen. Met een half jaar zijn we bij haar begonnen met Ventolin (zo'n puf-toeter), later kwamen daar nog andere medicijnen bij.
De huisarts wou voor het 1e jaar niet doorverwijzen, omdat ze in het ziekenhuis niet opereren voor het 1e jaar (tenzij het echt ernstig is)
Inmiddels is ze 1,5 en heb nu na eindeloos veel problemen een verwijskaart, morgen gaan we naar de KNO arts.

Wat je zou kunnen proberen   om de benauwdheid iets te verlichten is een opgevouwen handdoek onder het hoofdeind van het matrasje, zodat het iets omhoog staat.
Ook veel frisse lucht (raam open) en lekker veel naar buiten.

Succes ermee
Melanie (mama van Marissa 3jr en Rebecca 1,5jr)
 
Als het pas de tweede keer is dat hij dat heeft hoeft er nog niks aan de hand te zijn hoor!
Ze sturen je pas door als het veel vaker voorkomt.
Zagen en piepen klinkt wel als een bronchitus. Heeft mijn zoontje ook gehad. Dan krijgen ze ook een kuur. Dus zowiezo naar de dokter gaan, want hij moet een kuur als het bronchitus is (anders wordt het een longontsteking).
 
Als je al merkt dat je kind verkouden begint te worden, dit direct behandelen met neusspray, ui onder het bed etc. Op deze manier kán je erger voorkomen, maar niet altijd.... Mijn zoontje is nu ook aardig aan het rochelen. Als hij goed hoest, dan is de rochel weg, dus nog maar even aanzien en behandelen met de huis-tuin-keuken-middeltjes.

Groetjes Marieke
 
hoi,
bedankt voor jullie reactie's dames.
Ik ben weer naar de dokter geweest, en heb weer een antibiotica kuur en een puffer meegekregen (idd ventolin) en nu maar ff kijken of t werkt, en over 2 weken moeten we weer voor controle.
Groetjes Meid 21
 
hoi meid21
Succes met de Ventolin. bij Rebecca hielp het goed, maar zodra we gingen afbouwen was het meteen weer terug bij af.
Vandaag bij de KNO arts geweest en besloten om haar neusamandelen te verwijderen en oren door te prikken. Kleine ingreep volgens de arts, maar moet wel resultaat hebben.
Helemaal weg gaan zal het niet, omdat ze toch ook iets van allergie en /of astma vermoed, maar dat kan pas op kleuterleeftijd getest worden.

groetjes
Melanie
 
Terug
Bovenaan